kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

حمله انتحاری داعش به مرکز آموزشی کابل / 30 شهروند شیعه افغان به شهادت رسیدند

یک عامل انتحاری داعش با انفجار بمب همراه خود در مجاورت مرکز آموزشی شیعیان در غرب کابل، جان 30 شهروند شیعه را گرفت و 70 تن دیگر را زخمی کرد.

شنبه گذشته یک تروریست که تلاش می‌کرد وارد مرکز آموزشی «کوثر دانش» در غرب شهر کابل بشود، توسط نگهبانان این مرکز شناسایی شد، ولی قبل از دستگیری، بمب همراه خود را منفجر کرد. این انفجار، که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است، جان 30 نفر را گرفت و حدود 70 زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش تسنیم، این مرکز آموزشی 27 اسفند سال 1396 نیز هدف حمله تروریستی نا موفق قرار گرفته بود؛ در این حمله، یک مهاجم انتحاری در حالی که می‌خواست یک بمب دستی را میان دانش‌آموزان این مرکز آموزشی پرتاپ کند، بمب در دست خودش منفجر شد و این انفجار، تنها مرگ مهاجم و جراحت چهار دانش‌آموز را به دنبال داشت.
گروه تروریستی داعش مرداد سال 1397 نیز طی یک حمله انتحاری به مرکز آموزشی «مهدی موعود»،50 نفر را کشت و 70 تن دیگر را زخمی کرد.
هلاکت 85 عضو طالبان
وزارت دفاع افغانستان دیروز اعلام کرد، براثر درگیری‌های شبانه‌روز گذشته میان عناصر طالبان و نظامیان افغان در استان‌های ننگرهار، وردک، ارزگان، زابل، جوزجان، بلخ، هلمند، بدخشان، بغلان و قندوز، 85 جنگجوی طالبان کشته و 35 نفر دیگر از آنها زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، نیروهای دولتی همچنین، 23 مین کار گذاشته شده توسط طالبان در مناطق مختلف افغانستان را کشف و خنثی کردند.
«جمال ناصر بارکزی» سخنگوی پلیس قندهار، نیز اعلام کرد، افراد مسلح ناشناس دیروز یک پلیس زن را در شهر قندهار به ضرب گلوله کشتند و از محل فرار کردند.
وزارت کشور افغانستان هم دیروز اعلام کرد، طی عملیات ویژه نظامیان افغانستان در استان ننگرهار، معاون فرماندار خودخوانده داعش برای شهرستان «اسپین غر» و معاون فرماندار خودخوانده طالبان برای شهرستان «سرخرود» ننگرهار بازداشت شدند.
هلاکت نفر دوم القاعده
مقامات افغانستان اعلام کردند، نیروهای امنتی این کشور دیروز طی یک عملیات ویژه در استان غزنی، «ابومحسن المصری»، فرد شماره دو القاعده در شبه قاره هند، را از پای درآوردند. المصری، که به «حسام عبدالرئوف» معروف بوده است، قرار بود که در صورت مرگ «ایمن الظواهری»، رهبر فعلی‌القاعده، جانشین او شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، « محمدمسعود‌اندرابی»، سرپرست وزارت کشور افغانستان، در واکنش به مرگ نفر دوم القاعده، گفت: «کشته شدن یکی از اعضای کلیدی و مهم القاعده در افغانستان، نشانه وجود رابطه نزدیک میان طالبان و گروه‌های تروریستی و اقدامات تروریستی مشترک آنان علیه دولت و مردم افغانستان است.»
اندرابی تاکید کرد که طالبان به طرف‌های مختلف در مورد قطع رابطه خود با سایر گروه‌های تروریستی، دروغ می‌گوید.