kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

آماده‌باش شاخه نظامی جهاد پس از وخیم شدن حال اسیر فلسطینی

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دنبال وخیم شدن حال یکی از فلسطینیان اسیر رژیم صهیونیستی، اعلام بسیج عمومی و آماده‌باش کرد.

گردان‌های «سرایا القدس» از آماده‌باش و بسیج عمومی در بین نیروهای خود خبر داد. شاخه نظامی جهاد اسلامی شنبه بعد از آنکه اخباری از وخامت اوضاع «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد، طی بیانیه‌ای تصمیم به آماده‌باش کامل گرفت. جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت شهادت «ماهر الاخرس»، مقاومت تل‌آویو را موشک‌باران خواهد کرد. اخرس یکی از نیروهای جهاد اسلامی است که در اعتراض به بازداشت خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی، بیش از 90 روز است که دست به اعتصاب غذا زده و حال او رو به وخامت گذاشته است. «احلام حداد» وکیل مدافع این اسیر فلسطینی، گفته که الاخرس خطاب به ملت فلسطین وصیت کرده است مدافع وطن و سرزمین خود باشند. به گفته حداد، اسیر فلسطینی در وصیتنامه خود با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد در بیمارستان «کبلان» رژیم صهیونیستی از دنیا برود، گفته است که هیچ کمکی از صهیونیست‌ها نمی‌خواهد، جز اینکه او را به بیمارستانی در کرانه باختری منتقل کنند، تا بین هموطنان و فرزندان خود جان دهد. در وصیتنامه الاخرس همچنین آمده است: «نمی‌خواهم جسدم را در سردخانه قرار دهید یا آن را کالبد شکافی کنید. از اسرای قدیمی هم که به نبرد اعتصاب غذا پیوستند و  ازخانواده‌های شهدا می‌خواهم که مرا تشییع کنند. به ملت فلسطین هم توصیه می‌کنم که مدافع وطن خود بمانند.» نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه ماهر الاخرس را با حال وخیم از بیمارستان به زندان بازگرداندند. الاخرس ۴۹ ساله اهل شهر «جنین» در کرانه باختری است. اشغالگران صهیونیست او را بدون تفهیم اتهام بازداشت کرده‌اند. وی در اعتراض به بازداشت اداری خود و شمار قابل توجه دیگری از اسرای فلسطینی، دست به اعتصاب غذا زده است.
خبر دیگر اینکه، یک جوان فلسطینی بامداد یکشنبه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در جاده رام الله-نابلس به شهادت رسید. منابع امنیتی فلسطینی اعلام کردند، «عامر عبدالرحیم صنوبر» جوان ۱۸ ساله فلسطینی از روستای یاما در جنوب نابلس پس از آنکه اتومبیلش تحت تعقیب نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، به ضرب گلوله این نیروها زخمی شد. به گفته این منابع، عبدالرحیم براثر شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.