kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
نماینده آستارا:

تأمین قیر آسفالت معابر شهرها در مجلس پیگیری می‌شود


نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص قیر رایگان برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، در مجلس پیگیری می‌شود و منبع تامین مالی آن مشخص شده‌است.
غلامرضا مرحبا اظهار کرد: طرح تخصیص قیر رایگان در مجلس یازدهم تصویب شد اما شورای نگهبان ملاحظاتی بر آن وارد کرد و پس از اصلاح در مجلس، دوباره به شورای نگهبان ارجاع شده
است.
وی اظهار امیدواری کرد این طرح پس از تایید در شورای نگهبان و بررسی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، جهت نهایی شدن دوباره به صحن علنی مجلس بازمی گردد.
وی ادامه داد: منبع تأمین اعتبار و موارد استفاده قیر رایگان، از سوی نمایندگان مجلس مشخص شده و درخصوص رانت‌ خواری و استفاده از آن در بازار آزاد نیز، جای نگرانی وجود ندارد.
مرحبا اظهار کرد: برخی راه‌های روستایی بخش‌های مرکزی و لوندویل آستارا نیز وضعیت مناسبی ندارند و با توزیع قیر رایگان، به آسفالت و بهسازی آنها اقدام خواهد شد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: سودآوری راه‌ آهن قزوین-رشت در گرو اتصال به خط ریلی آستارا-آستاراست و قرارگاه خاتم‌‌الانبیا با هدف زیرسازی و آزادسازی مسیر آن در آستارا مستقر شده اما سرعت اجرا کند است.
وی بیان کرد: ‌استقرار نیافتن کامل گمرک و نبود فنس و تجهیزات حفاظتی از نواقص بارانداز ریلی آستارا-آستاراست و از دولت جمهوری آذربایجان انتظار داریم هرچه سریع‌‌تر به تعهدات خود در تکمیل بارانداز عمل کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی‌الیه غرب استان گیلان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است.