kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
معاون وزیر نیرو:

۱۵۰ روستای کشور امسال برق‌دار شدند



معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۱۵۰روستا در ۲۴ استان کشور از ابتدای سالجاری تاکنون از طریق احداث ۳۰۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۷۰دستگاه ‌ترانسفورماتور برق‌دار شدند.
همایون حائری در مراسم بهره‌برداری از ۲ طرح برق رسانی به روستاهای حاجی‌آباد هرمزگان افزود: ۱۰۵ روستای برق‌دار شده در کشور جمعیت بالای ۱۰ خانوار و ۴۵ روستا نیز کمتر از ۱۰خانوار جمعیت دارند.
وی با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۵۷۰ روستا در کشور هم اکنون برق‌دار هستند، گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید نیز ۶۲۵ روستا شامل ۴۳۵ روستای بالای ۱۰ خانوار و ۱۹۰ روستای زیر ۱۰ خانوار برق‌دار می‌شوند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث نیروگاه سیریک هرمزگان نیز به ‌زودی شروع خواهد شد.
حائری در مورد رفع نوسانات برق در روستاها از مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خواست که این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار داده و گزارشی در این زمینه تهیه کنند تا اقدام‌های لازم جهت رفع آن انجام گیرد.
طرح برق‌رسانی به روستای سربند و دهانه گیرا حاجی‌آباد هرمزگان همزمان با ۱۴۸ روستای سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس‌جمهوری و معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی انجام شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در حاشیه برق‌رسانی به این روستاها گفت: این روستاها با هزینه ۱۴ میلیارد ریال در مدت ۲ ماه تامین برق شده، برق این روستاها از پنل‌های خورشیدی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ وات استفاده شده که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.
هاجر عبدی افزود: برای تامین برق مناطق روستایی در کشور از سیستم‌های یک هزار وات استفاده می‌شود که برای نخستین‌بار در کشور از پنل‌های ۲ هزارو ۵۰۰ وات برای روستاهای هرمزگان استفاده شده است.
روستاهای سربند و دهانه‌ گیرا در شهرستان حاجی‌آباد دارای ۲۰ خانوار هستند.