kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

اعتراض به جذب معلمان غیربومی در استان همدان


 
  همدان - خبرنگار کیهان:
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جذب نیروهای فرهنگی غیربومی در استان همدان را اقدامی نادرست عنوان کرد و گفت: در جلسه مجمع نمایندگان استان با حضور استاندار قرار شد این معلمان در استان خودشان مشغول به کار شوند.
امسال همزمان با بازگشایی مدارس خبرهایی مبنی بر بکارگیری 42 معلم غیربومی (استان لرستان) در آموزش و پرورش استان همدان به گوش رسید که علاوه بر اعتراض مردم، موجب واکنش‌‌های شدیدی از سوی مجمع نمایندگان و نماینده ولی‌فقیه در استان شد اما مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنان از ادامه کار نیروهای غیربومی خبر می‌دهد و این اقدام را تصمیم وزارتخانه می‌داند. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره، تاکید کرد: در جلسه مجمع نمایندگان و استاندار مقرر شد به جای این تعداد نیروی غیربومی از نیروهای بومی استان جایگزین شوند زیرا به اندازه کافی نیروی حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت در استان همدان وجود دارد.
حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نباید در اظهارات و تصمیماتش تک‌روی کند گفت: تصمیم نهایی در این رابطه گرفته شده و آن چیزی که به مصلحت استان باشد لحاظ می‌شود. وی در خصوص اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش مبنی بر تصمیم وزارتخانه بر جذب معلمان غیربومی در استان، گفت: این وزارتخانه هیچ دستورالعملی در خصوص لزوم بکارگیری نیروی غیربومی برای استان همدان ارائه نکرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان در خصوص استخدام 42 معلم حق‌التدریسی غیربومی در همدان اظهار داشت: هرچند این افراد هم‌وطن ما هستند، اما در همدان افراد تحصیل کرده بیکار بسیاری وجود دارد بنابراین چه نیازی به جذب نیرو از استان همسایه است؟
آیت‌ا... حبیب‌ا... شعبانی گفت: نه  تنها حق تحصیل‌کردگان همدان در این استخدام نادیده گرفته شده است بلکه پس از یکی دو سال با درخواست معلمان غیربومی برای انتقال به استان خودشان با مشکل روبرو می‌شویم.