kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* ان‌شاءالله پیش‌بینی آقای شریعتمداری در مورد به درک واصل شدن ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آینده نزدیک و بالاتر از آن پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص غرق شدن کشتی پرزرق و برق آمریکا تحقق خواهد یافت و شرّ آنها به خودشان باز می‌گردد.
7159---0915
* عده‌ای افتخارشان این است که فرزندشان در خارج از وطن متولد شود و عده‌ای افتخارشان این است که فرزندشان در خارج از وطن به شهادت رسیده و به مقام شهید مدافع حرم نائل شده‌اند. اولی‌ها سربارند و طلبکار ولی دومی‌ها خود را سرباز و بدهکار می‌دانند!
احمد محمدی زیارانی
* صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ساخت دستگاه سونوگرافی توسط صنعت دفاعی کشور خبر داد. می‌توان ادعا کرد در میان این همه وزارتخانه و سازمان‌های کوچک و بزرگ فقط صنایع دفاعی کشور هستند که بدون حاشیه کار می‌کنند. ممنون زحمت‌های نیروهای مسلح کشور هستیم.
0049---0911
* شرکت‌های تولیدکننده محصولات داخلی اگر به کیفیت‌ها بیفزایند و خدمات پس از فروش داشته باشند و قیمت‌ها به صورت رقابتی باشد قطعاً مردم از کالاهای مرغوب داخلی بیشتر از خارجی استقبال می‌کنند و این امر بر رونق کسب و کار خواهد افزود.
0685---0916
* ضمن تشکر از صدا و سیما که زحمت دستگاه‌های نظارتی را به دوش می‌کشند و هر روز یکی از مشکلات و موانع تولید را رصد و پخش می‌کنند. انتظار می‌رود مسائل نقاط محروم کشور که دیدن آن برای هر انسانی دردآور است بدون هیچ ملاحظه و سانسوری به تصویر کشیده شود تا مدیرانی که خود را به خواب زده‌اند و یا غافلند به خود آیند و اقدامی برای رفع محرومیت انجام دهند. یک نمونه در سفر رئیس محترم مجلس به سیستان و بلوچستان به تصویر کشیده شد. ضمناً انتظار طبیعی مردم از قوه قضائیه بعد از پخش این صحنه‌ها اقدام عاجل و اطلاع‌رسانی است.
نیکنام
* یکی از اصلاح‌طلبان ادعا کرده برجام فرازی از هوشمندی و بازگیری خوب نظام است و اگر برجام نبود دشمنان گستاخ‌تر می‌شدند. در جواب بنویسید اگر برجام موفق بود این جماعت آن را به حساب خودشان می‌گذاشتند حال که برجام جواب نداده و نتیجه‌ای نداشته تلاش می‌کنند آن را به نظام بچسبانند و از خود سلب مسئولیت کنند.
8902---0914
* آرمان و شعار این نظام حمایت از پابرهنه‌ها و قشر ضعیف است. ولی چه کسی می‌تواند منکر این واقعیت تلخ بشود که در اثر بی‌تدبیری و سوءمدیریت دولت در سال‌های اخیر به این مسئله بی‌توجهی شده است.
5385---0935
* دولت تدبیر با رویکردهای فرهنگی‌اش فرهنگ حجاب و عفاف را تضعیف کرد، بر 18 میلیارد دلار ارز و صدها کیلو طلای پشتوانه مالی کشور چوب حراج زد، شرکت‌های سودده را با کمترین قیمت به نورچشمی‌ها واگذار کرد، با بی‌تدبیری‌اش بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها را تعطیل کرد و هزاران کارگر را بیکار نمود و رکورد تورم در طول جمهوری اسلامی را شکست و پراید 10 میلیونی را به بالای 150 میلیون رساند، تخم‌مرغ 200 تومانی را به 1500 تومان رساند و ...؟! این بخشی از کارنامه درخشان دولت کلید است!
وحیدی
* از دست‌اندرکاران رادیو محرم و اربعین که طی چند سال اخیر به ویژه امسال با توجه به شرایط کرونایی خانه‌ها را به حسینیه تبدیل کردند قدردانی و تشکر می‌کنیم و خدا قوت به آنها عرض می‌کنیم. خداوند جزای خیرتان دهد و کربلایی شوید. ان‌شاءالله.
ستار منتی و طاها و قاری
* مردم اعتقاد دارند دولتی‌ها دست بازار خودرو را باز گذاشته‌اند که قیمت‌ها بالا برود تا خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل را با مقداری کمتر از قیمت بازار از طریق قرعه‌کشی به فروش برسانند و تا می‌توانند کسب درآمد کنند.
محمدی
* آقای رئیس‌جمهور هرازگاهی از افزایش چنددرصدی حقوق کارمندان در این دولت سخن می‌گویند ولی در مورد تورم‌ افسارگسیخته و گرانی‌های سرسام‌آور سکوت اختیار می‌کنند. کاش حداقل بابت ناتوانی خود در اداره امور کشور از مردم پوزش می‌خواستند.
1648---0915
* دولت از چند ماه قبل تبلیغات راه‌انداخته که حقوق بازنشستگان را در مهرماه تا 75 درصد افزایش خواهد داد ولی امروز 99/7/23 که حقوق مهرماه خود را دریافت کردم چیزی اضافه نشده بود. این هم مثل دیگر وعده‌های این دولت!
2143---0913
* آقای رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود شعار داده بودند مردم مدیر می‌خواهند ولی در عمل بر همگان ثابت شد هیچ نشانی از شرایط اولیه مدیریت را هم ندارند افسوس خیلی‌ها فریب شعارهای قشنگ را خوردند ولی همه جامعه بود که عقب افتاد.
6858---0919
* از یک طرف به مردم توصیه می‌شود به دلیل شرایط کرونایی کشور مسافرت نروند ولی از آن طرف شرکت میهن و چند فروشگاه بزرگ دیگر مثل وین مارکت تبلیغات گسترده جایزه سفر به کیش راه انداخته‌اند. با این تناقض‌ها و سیاست‌های دوگانه چه باید کرد؟
8688---0938
* نظارت را نباید تعبیر به مچ‌گیری کرد. این کار برای جلوگیری از هر نوع خلاف و فساد صددرصد لازم و ضروری است. همه مسئولین برای تضمین سلامت امور جامعه باید به این مهم توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.
6263---0938
* با توجه به افزایش قیمت سکه از 1/200 میلیون به 16 میلیون روا نیست جوانی به خاطر 14 سکه راهی زندان شود. لازم است دستگاه قضایی برای اصلاح ماده 22 خانواده لایحه‌ای به مجلس ارایه دهد. نمایندگان انقلابی نیز درصدد اصلاح آن برآیند و مشکلات جوانان درگیر با مهریه را حل کنند!
حسینی- وکیل
* هشت ماه است که با داشتن فوق‌لیسانس و بیکاری برای وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌ام ولی هیچ خبری از وام نیست. با این اوضاع اقتصادی و بی‌تدبیری‌های مسئولین امر، امثال ما چگونه می‌توانیم به ازدواج فکر کنیم؟ مسئولین اگر فرصتی یافتند کمی هم به فکر جوانان و آینده‌سازان کشور باشند.
7300---0914
* دیروز برای انجام کاری از شهریار عازم تهران بودم. از آنجایی که کرایه تاکسی‌ها و سواری‌ها به شدت افزایش یافته عموم مردم برای سفر به اتوبوس‌ها هجوم می‌آورند و در این شرایط کرونایی، جمعیت زیادی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، سوار اتوبوس می‌شوند و رانندگان هم محدودیتی برای تعداد مسافران قائل نمی‌شوند. از مسئولین امر تقاضای رسیدگی دارم.
4038---021
* در مورد وام ودیعه مسکن که در شهرها 15 میلیون تومان بود، دولت در رسانه‌ها اعلام کرد که این وام احتیاج به ضامن ندارد، الان ما تمام کارهای دریافت وام و هزینه‌ها را انجام داده‌ایم در مرحله آخر بانک اعلام کرد، حتما ضامن احتیاج است به همراه نامه کسر از حقوق. خواهشمندم بپرسید چه کسی باید پاسخ من و امثال مرا بدهد؟
2317---0911
* به فکر کارگران فصلی و روزمزد در کشور هم باشید. خیلی از این عزیزان هموطن به سختی روزگار می‌گذرانند.
8455---0912
* درجریان توزیع کمک‌های مؤمنانه مشخص شد برخی از خانوارهای بی‌بضاعت در یک منزل 25-30 متری ساکنند، هیچ منبع درآمدی هم ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم نیستند و دچار بیماری هم هستند آن‌ها در حالی که در منازلشان چندین ده کیلو برنج، قند و شکر، حبوبات، گوشت (مرغ و گوسفند و...) آمده است ولی برای رفتن به پزشک پولی در بساط ندارند. به نظر می‌رسد در این موارد مؤمنین عنایت کنند پول‌های خود را به مساجد و مراکز در نظر گرفته تحویل و آنها به صورت کارت پول به نیازمندان حقیقی تحویل دهند.
احسان و فرخی
* از پلیس فتا خواهشمندم درباره کلاهبرداری در فضای مجازی به دانش‌آموزان از طریق پیامک هشدار لازم را بدهند.
0220---0935