kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
کلرادو دیلی:

محاکمه مقامات جنایتکار آمریکایی اقدامی عادلانه است

روزنامه آمریکایی «کلرادو دیلی» در گزارشی با اشاره به نقش مرگبار واشنگتن در ویرانی منطقه غرب آسیا نوشت، اگر جهان، جهانی عادلانه بود رهبران آمریکا باید محاکمه می‌شدند.




 ارتکاب جنایات مکرر توسط مقامات آمریکایی در کشورهای دیگر، به ویژه منطقه غرب آسیا، زمینه‌ساز اعتراضات داخلی در این کشور شده است. بر اساس آمارهای رسمی، کشتار مردم منطقه غرب آسیا از اوایل دهه 1990 تا کنون‌، به دستور مستقیم مقامات آمریکایی، به میلیون‌ها نفر می‌رسد. بخش اعظم این قتل عام‌ها متوجه غیر نظامیان در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و سایر کشورهاش شده است. میلیون‌ها نفر نیز در این میان، مجروح و آواره شده‌اند.
 در هر حال، اکنون کار به جایی رسیده است که خود رسانه‌های آمریکایی نیز به این جنایت‌ها اعتراف می‌کنند. در همین راستا‌، روزنامه «کلرادو دیلی» طی گزارشی تحت عنوان «نقش مرگبار آمریکا در ویرانی خاورمیانه» نوشت: سیاست خارجی جنایتکارانه آمریکا در خلال ۳۰ سال گذشته که از حمایت شدید اسرائیل برخوردار بوده، به ویرانی عراق، سوریه، لیبی و یمن منتهی شده است.
اقدامات آمریکا، رنج‌های بسیاری را بر مردم این کشور‌ها تحمیل کرده و جان‌های زیادی را گرفته است. از سوی دیگر، آمریکا در سیاست خارجی خود از تحریم‌های اقتصادی و مداخله در امور سیاسی سایر کشور‌ها نیز غافل نبوده است و همین مسئله به تحمیل رنج‌های فراوان علیه ایران، سومالی و سودان و بسیاری از دیگر کشور‌های جهان منتهی
شده است. کلرادو دیلی می‌افزاید: حمایت‌های آمریکا از اسرائیل باعث شده است که اسرائیلی‌ها جنایات جنگی هولناکی را مرتکب شوند و حقوق فلسطینی‌ها را در غزه و کرانه باختری نقض کرده و علیه لبنان نیز اقدام کند.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: متاسفانه، هرج و مرجی که آمریکا و شماری از همپیمانانش به وجود آورده‌اند، هنوز هم ادامه دارد.سیاست‌های نادرست آمریکا نقش مهمی در آواره شدن میلیون‌ها نفر از مردم منطقه‌ایفا کرده است و جمعیت میلیونی را به سوی کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی روانه کرده است. اگر جهان، جهانی منطقی و عادلانه بود، بسیاری از رهبران سیاسی و نظامی آمریکا باید به علت ارتکاب جنایات جنگی و وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه سایر کشور‌ها محاکمه می‌شدند. رهبران سیاسی آمریکا و رسانه‌های دست‌نشانده آنها اکنون اذعان دارند که حمله غیرقانونی واشنگتن به عراق یک اقدام اشتباه بوده است که تریلیون‌ها دلار هزینه را بر کاخ سفید تحمیل نموده است. رسانه‌های آمریکایی هیچ گاه به این مطلب که جرج دبلیو. بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، و مقامات دولت او جنایتکار جنگی هستند، اشاره‌ای نداشته‌اند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و نوشت: سیاست خارجی آمریکا که مدت‌های طولانی است تحت تاثیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و لابی اسرائیل قرار دارد همچنان ایران را در کانون توجه خود قرار‌داده است. بسیاری از سیاستمداران آمریکایی همچنان می‌گویند که ایران به طور فعال به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. این در حالی است که شواهد بسیاری وجود دارد که عکس این گفته سیاستمداران آمریکایی را اثبات می‌کند.
وعده ترامپ به ترک کشور
کمتر از 20 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز دو کاندیدا به شدت در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود، از خجالت یکدیگر درمی‌آیند. در جدیدترین مورد «دونالد ترامپ» طی یک تجمع انتخاباتی در جورجیا با طنز و کنایه گفت در صورتی که در مقابل نامزدی مثل «جو بایدن» رقابت‌های انتخاباتی را واگذار کند، دیگر جایی برای او در آمریکا نخواهد بود.به گزارش وبگاه خبری«هیل»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رقابت در مقابل بدترین نامزد در تاریخ سیاست‌های ریاست‌جمهوری مرا تحت فشار قرار می‌دهد. می‌توانید تصور کنید من ببازم؟ چه باید بکنم؟ باید بگویم به بدترین نامزد تاریخ سیاست باختم. حس خوبی نخواهم داشت. شاید مجبور شوم کشور را ترک کنم، نمی‌دانم.او در سخنرانی خود به طور مداوم بایدن را مورد تمسخر قرار‌داد و باخت در مقابل او را خجالت‌آور
توصیف کرد.همه این‌ها در حالی است که ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی در فاصله کمتر از سه هفته مانده تا انتخابات آمریکا از بایدن عقب است و ستاد انتخاباتی وی ۱۳۵ میلیون دلار کمتر از نامزد حزب دموکرات درآمدزایی کرده است.پیشتر یک منبع به پایگاه خبری صهیونیستی «آکسیوس» گفت که ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا خود را برای شکست در رقابت با نامزد دموکرات‌ها آماده می‌کند.این پایگاه خبری در گزارش روز جمعه خود نوشت که ۳ نفر از مشاوران ارشد ترامپ اخیرا با « بیل استیپین» رئیس‌ستاد انتخاباتی ترامپ دیدار داشته و به وی گفتند که آنها معتقدند در انتخابات بازنده خواهند بود.
از سوی دیگر در فاصله کمتر از سه هفته به انتخابات آمریکا، 14 میلیون نفر رأی داده‌اند.این آمار که آرای غیرحضوری (مثل انتخابات به روش پستی) و حضوری را شامل می‌شود، برابر با حدود 10درصد مشارکت کل در سال ۲۰۱۶ است.در برخی ایالت‌ها درصد بیشتری رای داده‌اند، به طور مثال در ورمونت ۹۵ هزار و ۸۸۵ نفر که حدوداً معادل سی درصد مشارکت کلی رای‌دهندگان این ایالت در سال ۲۰۱۶ است، در انتخابات شرکت کرده‌اند.