kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

گسترش تظاهرات ضددولتی در تایلند/نخست وزیر: استعفا نمی‌دهم

نخست‌وزیر تایلند پس از آن‌که ده‌ها هزار معترض ضددولتی از دستور ممنوعیت 30 روزه تظاهرات سرپیچی کردند، از عدم استعفای خود خبر داد. پلیس این کشور معترضان را با آب پُرفشار حاوی مواد شیمیایی، متفرق کرد.



ده‌ها هزار معترض تایلندی در دور جدید اعتراضات، به خیابان‌ها آمدند. در واکنش به این اعتراضات گسترده، «پرایوت چان-اوچا»، نخست وزیر این کشور، بعد از نشست اضطراری کابینه، به خبرنگاران گفت ، قانون علیه کسانی استفاده خواهد شد که در تجمعات سیاسی، منع تظاهرات را نقض کردند. وی اظهار داشت: «من استعفا نمی‌دهم. دولت باید از فرمان اضطراری استفاده کند. ما باید ادامه دهیم، زیرا شرایط خشونت‌آمیز شده است ... این فرمان برای مدت ۳۰ روز، یا کمتر (در صورت آرام شدن اوضاع)، اجرا می شود.»
به گزارش ایسنا، معترضان روز جمعه با نادیده گرفتن ممنوعیت دولت درباره تجمعات برای دومین روز در «بانکوک»، پایتخت تایلند، به مقابله با پلیس  پرداختند. پلیس تلاش داشت با آب پرفشار حاوی مواد شیمیایی آن‌ها  را متفرق کند. معترضان نیز مقابل آب، از چتر استفاده کردند.
پادشاه تایلند، که خود نیز مورد اعتراض تظاهرکنندگان است، طی ماه‌های گذشته در آلمان به سر می‌برده است او طی سخنانی که از طریق تلویزیون دولتی تایلند پخش شد، گفت: «تایلند به مردمی نیاز دارد که عاشق این کشور و عاشق پادشاهی باشند!»