kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

الهام علی‌‌اف در واکنش به 12 کشته حمله موشکی به «گنجه»: ارمنستان منتظر پاسخ باشد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در واکنش به حمله موشکی علیه «گنجه» که 12 کشته بر جای گذاشت، در پیامی هشدارآمیز گفت که ارمنستان منتظر انتقام باشد.

 

در پی انتشار گزارش‌هایی از حمله نیروهای مسلح ارمنستان به شهر «گنجه» و کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر و جراحت بیش از ۴۰ نفر دیگر، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، هشدار داد که ارتش این کشور از ایروان انتقام خواهد گرفت.
به گزارش فارس، به دنبال این هشدار علی اف، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ساقط کردن یک جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای درخصوص اعلام کرد، پدافند هوایی جمهوری آذربایجان ۱۷ اکتبر (دیروز) یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیروهای مسلح ارمنستان را، که قصد حمله به مواضع ارتش (جمهوری) آذربایجان در منطقه جبرئیل را داشت، ساقط کرد.
دیروز علی اف همچنین، اعلام کرد که ارتش جمهوری آذربایجان کنترل شهر «فضولی» در «قره باغ کوهستانی» و شماری از روستاهای این منطقه را در دست گرفت.
دیروز گزارش‌هایی نیز درخصوص از سرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ منتشر شد. مقامات قره باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دست‌کم دو نفر
خبر دادند.
دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از 6 مهر ماه بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شده است. این درگیری تا امروز ادامه دارد.