kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
امیرعبداللهیان در پنجمین اجلاس مجاهدان در غربت:

موشک‌باران عین‌الاسد فقط انتقام خودروی سردار سلیمانی بود

دستیار ویژه رئیس ‌مجلس گفت: انتقام خودروی سردار سلیمانی را جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ۱۳ موشک بالستیک نقطه‌زن به پایگاه استراتژیک عین‌الاسد داد، اما آن فقط انتقام خودروی منهدم‌شده سردار سلیمانی بود. انتقام خون سردار سلیمانی بزرگ‌تر از آن هست و آمریکایی‌ها خودشان می‌دانند.





حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل و دبیر کمیته فلسطین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت روز جمعه در پنجمین دوره این اجلاس افزود: آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دو خطا کردند، خطای اول این بود که خودروی سردار سلیمانی را هدف قرار دادند خطای دوم اینکه سردار سلیمانی و همراهانش را هدف قرار دادند.
امیرعبداللهیان در ادامه اظهار کرد: انتقام خودروی سردار سلیمانی را جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ۱۳ موشک بالستیک نقطه‌زن به پایگاه استراتژیک عین‌الاسد داد، اما آن فقط انتقام خودروی منهدم‌شده سردار سلیمانی بود. انتقام خون سردار سلیمانی بزرگ‌تر از آن هست و آمریکایی‌ها خودشان می‌دانند و امروز در کاخ سفید می‌لرزند، از اینکه معادله‌ای که انتهای آن خروج قطعی آمریکاست چه سرنوشتی را برای آمریکایی که شیب تند سقوط امپراطوری‌اش را تجربه می‌کند، رقم خواهد زد.
دشمنان محور مقاومت
 در باتلاق یمن و عراق گیر کرده‌اند
وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین توانست نقش زیادی در فرو ریختن آرزوها و آمال صهیونیست‌ها در جهان و منطقه غرب آسیا به نمایش بگذارد، گفت: امروز در یمن شاهد هستیم که با بیش از 5 سال مقاومت مردان و زنان و جوانان با اراده یمنی، سعودی‌ها به دنبال فرار آبرومندانه از منطقه هستند.
امیرعبداللهیان گفت: نه تنها آمریکایی‌ها بلکه حتی انگلیسی‌ها که به صورت سنتی در یمن نقش راهبری را ایفا می‌کردند در مواجهه با مردم و مقاومت یمنی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.
معاون پیشین وزیر امور خارجه با بیان اینکه حاکمان عربستان سعودی باربر سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در جنگ و تجاوز علیه یمن بودند، به دیدار خود با عادل الجبیر وزیر خارجه وقت عربستان در جده در روزهای آغازین جنگ یمن ‌اشاره کرد و گفت: الجبیر در این دیدار تاکید کرد که خواهید دید که ما در کمتر از سه هفته حوثی‌ها را در شمال یمن نابود خواهیم کرد اما امروز در آستانه ششمین سالگرد تجاوز آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی، سعودی، اماراتی به یمن هستیم اما شاهد هستیم که یکی پس از دیگری طرح‌هایی روی میز قرار می‌گیرد تا شرایط را برای خروج آبرومندانه متجاوزان از یمن فراهم کند.
حزب‌الله لبنان فقط در مقابل رژیم صهیونیستی
 قرار نگرفته است
وی، شکل‌گیری ترکیبات جدید سیاسی و امنیتی در جهان را ویژگی دیگر دنیای امروز عنوان کرد و افزود: این ترتیبات به برکت رهبری مقام معظم رهبری و مجاهدت مجاهدان در غربت، مدافعان حرم و فرماندهی کم‌نظیر سردار سلیمانی پیش از همه در منطقه غرب آسیا شکل گرفت.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه حزب‌الله لبنان فقط در مقابل رژیم صهیونیستی قرار نگرفته، تصریح کرد: امروز حزب‌الله لبنان در مقابل تهدیدات و توطئه‌های جهانی علیه محور مقاومت قرار گرفته است و این گروه مقاومت یکی از ستون‌های ترتیبات سیاسی امنیتی جدید منطقه است.
وی به حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های سنی‌مذهب مقاومت در فلسطین ‌اشاره کرد و افزود: نام گردهمایی امروز مجاهدان در غربت است اما نام را باید مجاهدان در عزت گذاشت زیرا عزت مردم منطقه را تامین کردند.
آب راحت از گلوی صهیونیست‌ها
پایین نخواهد رفت
امیرعبداللهیان به عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ‌اشاره کرد و گفت: هرچند خیانت حاکمان سعودی، اماراتی و بحرینی به آرمان فلسطین و قدس در تاریخ ثبت شد و بازتاب آن‌را از طریق مردم و مقاومت خواهند دید اما هیچ ارزش راهبردی ندارد.
وی تصریح کرد: ترتیبات سیاسی-امنیتی در منطقه اجازه نخواهد داد که صهیونیست‌ها آب راحت از گلویشان پایین برود.
اگر آمریکا امن‌تر شده چرا ملتمسانه پیغام‌ می‌دهند به ما فرصت دهید؟!
 همچنین سردار سرتیپ «سید محمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه نیز طی سخنانی در این اجلاسیه با بیان اینکه استکبار جهانی امروز رو به افول است، گفت: جو بایدن کاندیدای انتخابات آمریکا اعتراف کرد که این کشور رو به افول است. او گفت رفتار ترامپ باعث شده آمریکا رو به افول برود. شاید جواب ترامپ این بود که اگر بایدن به‌جای او بود آمریکا بیشتر رو به افول بود پس در اصل افول آمریکا حرفی نیست. وضع داخلی آمریکا هم نشان از افول آشکار آمریکا دارد.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: ترامپ جنایتکار و آدمکش ادعا و اظهار می‌کند که با اقدامات وحشیانه من آمریکا امروز امن‌تر است و بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا امن‌تر شده، اگر آمریکا امن‌تر شده چرا در پایگاه‌هاتان عین بید می‌لرزید و در پیام‌هایتان خواهش می‌کنید که لختی فرصت دهید.
حجازی گفت: اگر امن‌تر شده کجا فرار می‌کنید و برای چه پا به فرار گذاشتید؟ اگر ملاحظات انتخاباتی نبود امروز یک سرباز در آمریکا نبود.
جریان مقاومت همیشه بوده
و ادامه خواهد داشت
وی ادامه داد: ترامپ جنایتکار تصور می‌کند که با این جنایت‌ها در امنیت به سر می‌برد. خیر، آنها باید بایستند و تقاص جنایت‌های خود را بپردازند.
حجازی تصریح کرد: جریان مقاومت همیشه بوده و ادامه خواهد داشت. خط مقاومت، پیروزی و مقاومت بود و آنچه نصیب دشمن شده عقب‌نشینی و پسرفت بوده است.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در خاتمه عنوان کرد: ملت‌های مسلمان منطقه با اقدامات دشمن مخالف بوده و این بنا بر آمارهای رسمی و با عادی‌سازی روابط با کشوری که خود در ناامنی به سر می‌برد مخالف هستند.