kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
معاون وزیر اقتصاد:

مردم از خرید صندوق‌های دولتی در بورس ضرر نمی‌کنند

معاون وزیر اقتصاد گفت: کسی از خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوقهای دولتی متضرر نمی‌شود.



عباس معمار نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ارزش روز سهام باقیمانده دولت در سه بانک خصوصی شده ملت، ‌تجارت و صادرات، اظهارداشت: ارزش روز این سهام 24 هزار میلیارد تومان است که واحدهای این صندوق با توجه به قیمت روز بازار با 20 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود.
وی در مورد اینکه با توجه به ریزش شاخص بورس، مردم از خرید سهام دولتی قدری ترسیده‌اند، آیا بازهم واحدهای داراسوم را می‌خرند، گفت: بالاخره سهام سه بانک مهم (ملت،‌تجارت و صادرات) در صندوق دارا سوم قرار داده شده است. وقتی کسی واحدهای سرمایه‌گذاری یک صندوق را خریداری می‌کند، ریسکش کمتر است. ممکن است قیمت یک سهم کم شود، اما سهم‌های دیگر آن را جبران می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. البته ریسک جزء ذات بازار سرمایه است، اما واقعیت امر و بررسی سابقه صندوق‌ها در بورس نشان داده است کسی که واحدهای صندوق‌ها را خریداری کرده، ضرر نکرده و بلکه سود برده است. معمار نژاد درباره اینکه تخفیف در نظر گرفته شده برای داراسوم به دریافت کنندگان تخفیف دارا یکم و دارا دوم نیز تعلق می‌گیرد یا نه، تصریح کرد: کسانی که قبلا تا پنج میلیون تومان سهام دولت را در قالب دارا یکم و دارا دوم (پالایشی یکم) خریداری کرده‌اند، هم می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق دارا سوم را برای هر کد ملی تا سقف پنج میلیون تومان با تخفیف 20 درصد خریداری کنند.
معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی و چگونه می‌توان واحدهای دارا سوم را خریداری کرد، گفت: تمام تلاشمان این است که در هفته‌های اول آبان‌ماه صندوق دارا سوم را در بورس ارائه کنیم و دارنده هر کد ملی می‌تواند واحدهای این صندوق را خریداری کند و الزامی به داشتن کد بورسی نیست. باید این مصوبه به زودی ثبت شود و سعی می‌کنیم، حتی‌الامکان هفته اول آبان یا نهایتا تا آخر آبان دارا سوم را در بورس عرضه کنیم.