kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

دستگیری کارمند اخراجی در همدان به خاطر اخاذی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کارمند اخراجی یک شرکت برنامه‌نویسی با قصد اخاذی ۳۰ میلیون تومانی از کارفرمای خود توسط پلیس فتا دستگیر شد.



سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد‌، ‌در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: فردی با هویت پنهان با بهره‌گیری از شبکه اجتماعی پیامی را برای مسئول یک شرکت برنامه‌نویسی ارسال کرده و در قبال منتشر نکردن مفاد پرونده‌ها و قراردادهای این شرکت درخواست ۳۰ میلیون تومان کرد.
وی اضافه کرد: مسئول این شرکت برای پیگیری موضوع، با در دست داشتن مرجع قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار داشت که به فردی که چند ماه پیش از شرکت اخراج کرده مظنون است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: پلیس با در دست داشتن این سرنخ عامل اخاذی را شناسایی و دستگیر و این فرد در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد.
سرهنگ سرخوش‌نهاد یادآوری کرد: متهم حدود سه ماه پیش پس از بروز اختلاف با مسئول یک شرکت برنامه‌نویسی، از این محل اخراج شده  بود و در اقدامی تلافی‌جویانه درصدد اخاذی بود که توسط پلیس دستگیر شد.
وی اضافه کرد: طبق گفته متهم، وی به علت اختلاف مالی با مسئول شرکت برنامه‌نویسی اقدام به ترسیم نقشه‌ای برای اخاذی در قبال فاش نکردن اطلاعات و اسناد این شرکت کرده بود.