kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

نشانه‌های شکست در جنگ غزه مسئولان صهیونیستی را به جان هم انداخت

نشانه‌های شکست در جنگ نابرابر غزه مسئولان بلندپایه نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به جان هم انداخت.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین و خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت،‌«زئیف الکین» رئيس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت کنست (پارلمان اسرائیل) تاکید کرد: به زودی یک کمیته تحقیق درباره دلایل شکست و ناکامی ارتش اسرائیل در جنگ غزه تشکیل خواهد شد.
وی افزود، حتی اگر مقامات سیاسی از جمله نخست‌وزیر مخالفت کنند این کمیته تشکیل خواهد شد.
الکین تاکید کرد، این کمیته باید تحقیق کند که چه کسی مسئول مدیریت این جنگ شکست خورده با گروه‌های فلسطینی است.
دانی‌دائون عضو کنست نیز اذعان کرد، تل‌آویو هیچ موفقیتی در جنگ غزه کسب نکرده است و هیچ کدام از اهداف اسرائیل در این جنگ محقق نشده است.
«عوزی لاندو» وزیر گردشگری رژیم‌صهیونیستی نیز گفت، حماس فرودگاه‌های ما را تعطیل کرده، آسمان ما را بسته و اسرائیل اکنون به یک منطقه مرده تبدیل شده است.
«عمیر پرز» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت، شهرک‌های یهودی‌نشین خالی از سکنه نشان‌دهنده پیروزی فلسطینی‌ها در این جنگ است.
در این حال شبکه خبری عبری زبان روتر با اشاره به اختلاف نظر شدید میان مسئولان رژیم صهیونیستی درباره توقف یا ادامه جنگ اعلام کرد، وزرایی که پیشتر از جنگ غزه حمایت می‌کردند الان کجا هستند.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اعلام کرد، رژیم صهیونیستی کمیته‌ای برای مقابله با اتهامات جنایات جنگی در غزه تشکیل داده است.
هاآرتص افزود، تل‌آویو از این کمیته خواسته مدارکی برای متهم کردن حماس به استفاده مردم به‌عنوان سپر انسانی و نیز توجیه حمله به بیمارستان‌ها و اردوگاه‌ها جمع‌آوری کنند.
این در حالی است که رسانه‌های مختلف بارها اعلام کرده‌اند رژیم صهیونیستی مستقیماً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و در تلاش برای نسل‌کشی در غزه است.
رژیم صهیونیستی از سوی مجامع بین‌المللی به خاطر جنایات خود در غزه مورد انتقاد قرار گرفته است.
«ناوی پیلای» نماینده ارشد سازمان ملل در حقوق‌بشر در جدیدترین اظهارات خود درباره حملات این رژیم به غزه و وضعیت مردم این منطقه گفت:‌‌ «من هرگز تا این حد نقض حقوق‌بشر را ندیده‌ام. حمله به غیرنظامیان وحشتناک است و این می‌تواند جنایت جنگی باشد.»
وی هشدار داد: کسی که مرتکب جنایت بشری می‌شود باید منتظر اقدام قضایی باشد.
روزنامه معاریو نوشت، ناکامی ارتش اسرائیل در تحقق اهداف جنگ غزه موجی از انتقادات، اتهامات و اختلافات را در میان سیاستمداران، مقامات ارشد سیاسی و نظامی، احزاب و گروه‌های سیاسی و صهیونیست‌ها به دنبال داشته است.
صهیونیست‌ها در این روزها و با آغاز عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه این پرسش را مطرح می‌کنند کجایند آن وزرایی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را برای تداوم جنگ و گسترش اقدام نظامی علیه نوار غزه تشویق می‌کردند.
این روزنامه با اشاره به اینکه نتانیاهو چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر خواست وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش عبری ندارد نتیجه می‌گیرد که سرنوشت سیاسی بنیامین نتانیاهو در دست فرمانده کل گردان‌های قسام است.
این روزنامه اسرائیلی افزود، اسرائیل حتی نتوانسته حماس را به پذیرش آتش‌بس وادار کند و همین امر برای تل‌آویو یک شکست است.
گفتنی است تحلیلگران صهیونیست معتقدند که نتایج جنگ غزه موجب سرنگونی دولت یکی از تندروترین نخست‌وزیران اسرائیل خواهد شد.
اظهارات توام با اذعان به شکست مقامات اسرائیلی در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران منازل و مناطق مسکونی اهالی غزه ادامه می‌دهد و در بیست و هشتمین روز جنگ علیه غزه تعداد شهدا از مرز 1860 نفر گذشته و تعداد مجروحان نیز به 9500 نفر رسیده است.
5510 منزل مسکونی کاملا تخریب شده و روز گذشته یکی از فرماندهان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسید.
گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها فروند موشک به سمت سرزمین‌ اشغالی شلیک کردند که خسارات زیادی به بار آورد و اهالی شهرک‌ها به پناهگاه‌ها پناه بردند.
نیروهای مقاومت اعلام کردند توانسته‌اند سلاح جدیدی را داخل غزه تولید کنند که «غول» نام دارد.
این نمونه سلاح که مشابه ارتش‌های منظم جهان است برای شلیک به اهداف بسیار دور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جنبش حماس ضمن رد هرگونه آتش‌بس موقت اعلام کرد تا زمانی که رژیم صهیونیستی تمام شروط مقاومت را نپذیرد آتش‌بس نخواهد کرد.
حماس همچنین ضمن شریک دانستن سازمان ملل در جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت این نهاد بین‌المللی را محکوم کرد.
به رغم چندین بار حمله رژیم صهیونیستی به مدارس سازمان ملل در غزه، آمریکا، کشورهای غربی، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی فقط به ذکر محکومیت بسنده می‌کنند و هیچ اقدام قاطعی در توقف حملات ارتش رژیم صهیونیستی به عمل نمی‌آورند.
عملیات شهادت‌طلبانه
 در قدس
نخستین عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی از زمان حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه روز گذشته انجام شد. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک جوان فلسطینی سوار بر بیل مکانیکی به اتوبوسی در قدس شرقی حمله کرد.
در این اتوبوس سرنشینی نبود اما پلیس رژیم صهیونیستی با تیراندازی این جوان را به شهادت رساند.
این در حالی است که روزنامه معاریو در این باره نوشت، در این عملیات دست‌کم دو نفر از ساکنان قدس اشغالی از پا درآمد و پنج تن دیگر مجروح شدند.
خبر دیگر اینکه نماینده پارلمان قرقیزستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در حمایت از مردم فلسطین پرچم رژیم صهیونیستی را پاره کرد.
سایر رویدادها
* دیدبان حقوق بشر اروپا اعلام کرد، اسرائیل در جنگ غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند.
* ارتش رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه 4686 بار به غزه حمله کرده است.
* محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار فشار جامعه جهانی به صهیونیست‌ها برای توقف جنگ غزه شد.
* حماس خواستار عذرخواهی سازمان ملل به علت ارائه درخواست‌ رهایی سرباز اسرائیلی شده است.
* یک گروه کامل تیپ گولانی به دلیل نرفتن به جبهه جنگ غزه زندانی شدند.