kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
زمزمه‌های شکست رژیم صهیونیستی

ژنرال اسرائیلی: از گذشته درس نگرفتیم دوباره به غزه حمله کردیم

یکی از فرماندهان اسرائیلی جنگ 6 روزه 1967 ضمن اعتراف به قدرت بالای مقاومت اظهار داشت، بدون درس گرفتن از جنگ‌های قبلی جنگ اخیر در غزه را آغاز کردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «عکا»، «آویگدور کهلانی» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق جنگ 6 روزه 1967 (میان رژیم صهیونیستی و کشورهای مصر، اردن و سوریه) پس از گذشت 27 روز از جنگ غزه اعلام کرد، اسرائیل باید اعتراف کند که از جنگ‌های قبلی با گروه‌های مقاومت درس نگرفت و حجم واقعی خطر موشکی مقاومت را درک نکرد. منظور وی از جنگ‌های قبلی، جنگ 33 روزه لبنان، جنگ 22 روزه و هشت روزه غزه است.
وی افزود، مقاومت درس بزرگی به ما داد چرا که ما می‌دانستیم مقاومت از قدرت موشکی بالایی برخوردار است اما باز جنگ را شروع کردیم.
«اوری آریل» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی نیز، با ابراز ناامیدی از قدرت بازدارندگی اسرائیل اظهار داشت، من از نتایج این جنگ ناامیدم.
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به اهداف خود در این جنگ نرسیده است افزود، امیدی برای پیروزی ارتش اسرائیل در این جنگ وجود ندارد.
«عوزی لاندو» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز گفت، قدرت بازدارندگی نیروهای نظامی اسرائیل به شکل قابل توجهی تحلیل رفته است.
وی افزود، اسرائیل به غزه حمله کرد اما در صدمه زدن به حماس به موفقیتی دست نیافته است و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز نوشت، رژیم اسرائیل در تجاوز به نوار غزه شکست خورده است و فلسطینی‌ها به ویژه حماس از یک ماه پیش قوی‌تر شده‌اند.
روزنامه رای‌الیوم چاپ لندن نوشت، اسرائیل در دامی که خود ساخته گرفتار شده است.
این روزنامه افزود، مقامات اسرائیلی معتقدند که انجام عملیات نظامی گسترده نتوانسته از ادامه موشکباران مقاومت جلوگیری کند و این ناتوانی اسرائیل ممکن است تبعات ناگواری برای تل‌آویو داشته باشد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت، اسرائیل که تاکنون در نبرد غزه موفق نشده است به دنبال راهی است تا خود را از تنگنای کنونی رهایی بخشد.
به نوشته این روزنامه، هدف اسرائیل این است که با کمک همپیمانان خود به یک پیروزی سیاسی دست یابد.
اعتراف مقامات و رسانه‌های مختلف به شکست اسرائیل در جنگ نابرابر غزه در حالی صورت می‌گیرد که منابع خبری از آغاز خروج نظامیان اسرائیلی از نوار غزه خبر داده‌اند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد برخی از نیروهای ارتش اسرائیل در حال خروج از نوار غزه هستند و این نیروها در امتداد مرز با غزه مستقر خواهند شد.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم ضمن اینکه عملیات در نوار غزه به پایان نرسیده تاکید کردند که بخشی از اهداف این رژیم که تخریب تونل‌های غزه است به اتمام رسیده است و برای دستیابی به تمام اهداف پیش‌بینی شده عملیات ادامه می‌یابد.
مقامات فلسطینی این اظهارات را اعتراف به شکست ارزیابی کردند.
فوزی برهوم یکی از مقامات ارشد حماس در این باره گفت که ارتش رژیم صهیونیستی با مشکلات جدی مواجه شده است و نخست‌وزیر این رژیم تلاش می‌کند تا یک پیروزی مصنوعی برای خود ایجاد کند.
سامی ابوزهری سخنگوی حماس نیز گفت، ادعای رژیم صهیونیستی در تخریب تونل‌های حماس تلاش برای فرار  از شکست است و این رژیم به بن بست رسیده است.
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در بیست‌وهفتمین روز جنگ علیه غزه تعدادی دیگر از فلسطینیان مظلوم را به خاک و خون کشید.
روز گذشته بر اثر بمباران مناطق مسکونی غزه 30 نفر به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند که از آغاز جنگ تاکنون 1766 نفر به شهادت رسیده و 9200 نفر مجروح شدند.
رژیم صهیونیستی همچنین بار دیگر به مدرسه وابسته به سازمان ملل حمله و آن را بمباران کرد که بر اثر آن 8 فلسطینی به شهادت رسیدند.
گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شهرهای تل‌آویو و دیگر شهرک‌های صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که موجب ایجاد رعب و وحشت در صهیونیست‌ها شد.
آژیرهای خطر در عسقلان، تل‌آویو، اشکول، سدیدات، اشدود و دیگر شهرک‌های صهیونیستی به صدا درآمد و شمار زیادی از صهیونیست‌ها فرار کردند و به پناهگاه‌ها روی آوردند.
تلفات اسرائیلی‌ها
یک سایت عربی اعلام کرد شمار کشته‌شدگان ارتش اسرائیل طی 26 روز جنگ غزه از 600 نفر فراتر رفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری شرق‌الاوسط، در گزارشی که به صورت محرمانه در جلسه اخیر کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی منتشر شده و به خارج از جلسه درج پیدا کرده تعداد تلفات واقعی نظامیان اسرائیلی از 600 نفر فراتر رفته است.
شرق‌الاوسط افزود، این گزارش تاکنون توسط هیچ رسانه صهیونیستی منتشر نشده و سانسور شدیدی درباره آن صورت می‌گیرد.
طبق گزارش کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی 497 سرباز و 113 افسر به هلاکت رسیدند و 1241 نفر مجروح شده‌اند.
بر طبق این گزارش نیروهای امنیتی نیز که در قالب مزدور و جاسوس به نوار غزه رخنه کرده و کشته شده‌اند نیز 270 نفر بوده‌اند.
همچنین بر اساس اطلاعات افشا شده از این نشست تاکنون 166 نظامی صهیونیست خودکشی کرده و 311 نظامی دیگر از ترس رویارویی با نیروهای مقاومت به قسمتی از بدن خود شلیک کرده‌اند تا به عنوان مجروح از اعزام به جبهه معاف شوند.
سایر رویدادها
* مجلس قانونگذاری فلسطین از اروپا خواست تا با کمک شهروندان فلسطینی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را افشا کنند.
* روزنامه یواس‌تودی نوشت، هدف عملیات اسرائیل در غزه اشغال اراضی بیشتری از فلسطینی‌‌هاست.
* رژیم صهیونیستی مدعی شد که نظامی ربوده شده در غزه کشته شده است.
* وزارت اوقاف غزه اعلام کرد، ارتش اسرائيل 41 مسجد را به طور کامل تخریب کرده است.
* نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کمک های آمریکا برای تقویت گنبد آهنین قدردانی کرد.
* سخنگوی آنروا ضمن اعلام کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو در نوار غزه در مورد فاجعه بهداشتی در این منطقه هشدار داد.
* صندوق حمایت از کودکان ملل متحد شمار کودکانی که از آغاز جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند دست‌کم 296 نفر اعلام کرد.
* مدیرکل سابق وزارت دارایی رژیم صهیونیستی خسارت جنگ غزه را تاکنون 4/3 میلیارد دلار برآورد کرد.
* رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس اعلام کرد، کشورهای عربی به اسرائیل برای جنگ غزه کمک مالی می‌کنند.
* شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد‌الاقصی حمله کردند و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.
*‌ جوانان فلسطینی یک خودروی نظامی اسرائیل را با کوکتل مولوتف به آتش کشیدند.