kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

دزدی دریایی با همت نیروی دریایی ارتش و سپاه صفر شد

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: به همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه، دزدی دریایی در ماه‌های اخیر یا صفر شده و یا به صفر نزدیک است.




به گزارش خبرگزاری فارس، جلیل اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی تأکید کرد: در ماه‌های اخیر دیگر خبری از دزدی دریایی نیست و با تلاش نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه دزدی‌های دریایی یا به صفر رسیده و یا نزدیک به صفر است.
وی گفت: در حوزه امداد و نجات، سالانه بیش از هزار نفر توسط مجموعه همکاران دریایی از مرگ و حادثه نجات می‌یابند و 120 هزار عملیات دریایی سالانه در حوزه بنادر انجام می‌شود. همچنین سالانه شش هزار بازرسی کشتی در بنادر داریم که تضمین کشتیرانی ایمن است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم در این مراسم اظهار کرد: در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت‌های دریایی را ندادیم و با اتکا به توانمندی داخلی بخش مهمی از مایحتاج بنادر کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شد.
محمد راستاد ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش تجهیزات بندری و ناوگان عملیاتی به توان داخل تکیه کرده است که این میزان اتکا به توان داخل بی‌سابقه است.
وی یادآور شد: کشتی‌های هوشمند خود‌ران بدون سرنشین تا سال 2025 میلادی تردد عملیاتی خود را در بنادر آغاز می‌کنند. ما باید توان مدیریت این کشتی‌ها را در آب‌های خود داشته باشیم و در بنادر خود امکان پذیرش و خدمات‌دهی به این کشتی‌ها را فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی ثابت کردند هدف دست نیافتنی نداریم و باید نیم نگاهی به کشتی‌های هوشمند خودران بدون سرنشین داشته باشیم.