kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
رئیس ‌قوه قضائیه:

ارجاع همه ناکارآمدی‌ها به اقدامات دشمن آنها را در تداوم خباثت‌ها و توطئه‌ها جری می‌کند

رئیس ‌قوه قضائیه گفت: ارجاع همه ناکارآمدی‌ها به اقدامات دشمن درست نیست و ضعیف‌نمایی ما دشمن را در تصور اثرگذاری اقداماتش و تداوم خباثت‌ها و توطئه‌هایش تشجیع می‌کند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، با‌اشاره به سفر اخیر خود به استان اردبیل، پیگیری رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان را از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر عنوان کرد.
حمایت از تولید همانند مبارزه با فساد
از مأموریت‌های اصلی و مستمر دستگاه قضایی است
رئیسی افزود: رونق تولید و خدمات و حمایت از تولیدکننده، همانند مبارزه با فساد از مأموریت‌های اصلی و مستمر دستگاه قضایی است و همکاران ما در بخش‌های مختلف قضایی تلاش می‌کنند هیچ کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل نشود و هیچ تولیدکننده‌ای زمین نخورد.
دستگاه قضایی رفع مشکلات کارگران
 و کارآفرینان را وظیفه خود می‌داند
وی ادامه داد: دستگاه قضایی در راستای مأموریت خود در دفاع از حقوق عامه، از کارگران غیور و متخصص و متعهد و کارفرمایان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران که غیرتمندانه برای رونق تولید تلاش می‌کنند همه‌جانبه حمایت می‌کند و رفع مشکلات آنها در نظام اداری و قضایی را وظیفه خود می‌داند.
 وظیفه ماست که با جلوگیری از توقف تولید
 و حمایت از نیروی کار، دشمن را ناکام بگذاریم
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه تولید مسئله محوری امروز ماست، اظهار داشت: دشمن به دنبال توقف چرخه تولید و افزایش بیکاری و ایجاد یاس و ناامیدی در کشور ماست و وظیفه ما در حوزه نظارت و قضاوت این است که با جلوگیری از توقف در چرخه تولید و حمایت از نیروی کار، دشمن را در رسیدن به هدف پلید خود ناکام بگذاریم.
رئیسی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات سفر‌های استانی رئیس‌و مسئولان عالی قضایی متذکر شد که سفر‌های استانی مسئولان هنگامی ارزشمند و ماندگار می‌شود که مردم با اقدام و عمل به تصمیمات اتخاذ شده، احساس امید و آرامش کنند.
کاهش ارزش پول ملی
برای کشور خسارت‌بار است
وی، حفظ ارزش پول ملی را یکی از مهم‌ترین فرامین اقتصادی رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند کاهش ارزش پول ملی برای کشور خسارت بار است و میدانداران حوزه اقتصاد باید شبانه‌روز برای مقابله با این معضل تلاش کنند.
با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود
 جنگ اقتصادی دشمن را خنثی کنیم
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه کار دشمن، دشمنی است، اظهار داشت: دشمن به دنبال تهدید و تحریم و فتنه و توطئه است، ولی مسئولان ما باید با تدبیر در همه عرصه‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که در کشور وجود دارد که مهم‌ترین آنها نیروی کار پویا و متعهد و متخصص است، جنگ اقتصادی و روانی و رسانه‌ای دشمن را خنثی کنند.
ارجاع همه ناکارآمدی‌ها به دشمن
 درست نیست
رئیسی با تأکید بر اینکه دشمن در هیچ عرصه‌ای نتوانسته ملت ایران را متوقف کند و امروز هم با تدبیر می‌توان از شرایط موجود پیروزمندانه عبور کرد، خطاب به مسئولان اجرایی متذکر شد: ارجاع همه ناکارآمدی‌ها به اقدامات دشمن درست نیست و ضعیف‌نمایی ما دشمن را در تصور اثرگذاری اقداماتش و تداوم خباثت‌ها و توطئه هایش تشجیع می‌کند.
دشمن می‌خواهد قتل و جنایت را
 در جامعه عادی سازی کند
وی، مردم را رمز پیروزی نظام اسلامی و شکست دشمن دانست و در بخش دیگری از سخنانش با‌اشاره به تشدید توطئه‌های دشمن با مستمسک قراردادن حقوق بشر گفت: دشمن می‌خواهد قتل و جنایت را در جامعه عادی جلوه دهد و بر همین اساس تلاش می‌کند مردان و زنان شجاع ما در عرصه‌های امنیتی و قضایی را تضعیف کند.
پایه‌گذاران خشونت در غرب
مدعی حقوق بشر شده‌اند
رئیس‌دستگاه قضا افزود: دشمن تلاش می‌کند با انگ زدن به چهره‌های مصمم حافظان امنیت و اقتدار و حامیان تولید، آنها را از کارآمدی بیاندازد و برای این کار از «حقوق بشر» استفاده ابزاری می‌کند؛ در حالی که خودشان پایه گذار مکتب قتل و غارت و شکنجه در عالم هستند. رئیسی از «آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی» به عنوان «کانون جنایت» و از «خفه کردن صدای عدالتخواهان با قراردادن زانو بر گلوی آنها» به عنوان «روش جدید شکنجه» یاد کرد و گفت که قوه قضائیه تحت تأثیر فضاسازی‌های نظام سلطه و پیاده نظام آمریکا و اروپا قرار نمی‌گیرد و تنها بر مدار عدل و انصاف و قانون حرکت می‌کند.
رفع مشکل ارزی کالا‌های دپوشده در گمرک
 با تلاش سازمان بازرسی
حجت‌الاسلام درویشیان رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه با‌اشاره به بررسی‌های این سازمان مبنی بر وجود ۸ میلیون تُن کالای گمرکی در آستانه فساد در بنادر کشور، گفت: بررسی‌ها نشان داد که ۳.۵ میلیون تُن از این اقلام، کالای اساسی و ذرت دامی است که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق معاون اول رئیس‌جمهور، هیئت دولت مصوب کرد مشکل تأمین ارز این کالا‌ها برای ترخیص حل شود و روز گذشته نیز رئیس‌بانک مرکزی از تأمین این ارز خبر داد.