kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

آخرین وضعیت کرونا در دنیا یک میلیون فوتی، 33 میلیون مبتلا

برآوردهای آماری نشان می‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، از 33 میلیون نفر بیشتر شده و شمار تلفات نیز به یک میلیون نفر رسیده است.


آخرین داده‌های وبگاه «ورلد امتر » نشان می‌دهد، عصر دیروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از 33 میلیون و116 هزار نفر فراتر رفته و تعداد فوتی‌ها نیز متاسفانه هفت رقمی شده و به عدد یک میلیون نفر رسیده است. مسئولان سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌اند که طی 6 ماه آینده تعداد فوتی‌های کرونا ممکن است به عدد 2 میلیون نفر هم برسد.در میان کشورهای آلوده به این ویروس، آمریکا با حدود هفت میلیون و 280 هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. دراین کشور همچنین تا کنون 209 هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا متاسفانه فوت کرده‌اند. یکی از نکات قابل توجه در مورد آمارهای شیوع کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرده است، تا شمار ابتلای جهانی از ۳۳ میلیون نفر عبور کند.
سرکوب معترضان در انگلیس
از انگلیس نیز گزارش می‌رسد پلیس این کشور با توسل به زور برای متفرق کردن تظاهرات چند هزار نفری ضد محدودیت‌های کرونایی، حداقل ۱۶ نفر را بازداشت کرد.
به گزارش فارس، چند هزار نفر از ساکنان لندن روز شنبه با حضور در خیابان‌ها و میدان «ترافالگار» این شهر، به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای کنترل شیوع ویروس «کووید۱۹» اعتراض کردند.به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مأموران پلیس اما به بهانه عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله نزدن ماسک تنفسی، به آنها حمله کرده و سعی در متفرق کردن آنها را داشتند.
پلیس انگلیس می‌گوید، طی درگیری‌ها با معترضان لندنی، حداقل ۹ مأمور امنیتی زخمی و از تظاهر‌کنندگان نیز ۱۶ نفر بازداشت شدند. بر این اساس، پلیس به معترضان دستور داده بود که به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باید به تظاهرات پایان دهند، اما در پی عدم تبعیت معترضان از دستورات، پلیس مجبور به استفاده از قوه قهریه برای متفرق کردن آنها شد.به نوشته رویترز، معترضان با شعار «آزادی» و حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های «ما موافق نیستیم» و ضمن اعتراض به محدودیت‌های کرونایی، گفتند که به همه‌گیری این ویروس اعتقادی ندارند زیرا آن را شایعه‌ای از سوی دولت انگلیس برای کنترل کردن مردم می‌دانند.این دومین روز متوالی در لندن بود که چند هزار نفر برای اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تجمع می‌کنند و پلیس نیز با اقدامات خشن با آنها درگیر می‌شود.این در حالی است که یک کارشناس گروه مشاوره علمی دولت انگلیس هشدار داد که طی سه چهار ماه آتی، شمار قربانیان روزانه این کشور از ۳۴ نفر به ۱۰۰ نفر خواهد رسید.