kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

۲ مرزبان در خوزستان به شهادت رسیدند

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: دو نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در خوزستان در درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


سرتیپ لطفعلی پاکباز گفت: عصر روز شنبه یک گشت دریایی مرزبانی در هورالعظیم مشغول گشت‌زنی و انجام ماموریت‌های محوله بود که‌ اشرار مسلح در این هور با آنان درگیر شدند.
وی اظهار داشت: در این درگیری مسلحانه سروان مقداد بویر و استوار عبدالله مومن‌زاده از پرسنل هنگ مرزی دشت آزادگان به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر از پرسنل این مرزبانی مجروح که به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفت. فرمانده مرزبانی استان خوزستان اضافه کرد: در این درگیری ‌اشرار مسلح نیز متحمل خسارات و تلفاتی شدند. وی گفت: شهادت این دو نیرو نه تنها عزم و اراده پرسنل جان‌برکف مرزبانی در دفاع از کیان اسلامی را کم نخواهد کرد بلکه آنان مصمم خواهند شد با تمام توان و قدرت بیشتر ضمن حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با ‌اشرار و قاچاقچیان حاضر در مرزها برخورد قاطعی انجام دهند. پاکباز اضافه کرد: نیروهای مرزبانی هیچگاه اجازه نخواهند داد که‌اشرار و قاچاقچیان خللی در مرزها به وجود آورند و یا موجب سلب امنیت و آسایش مردم شوند.