kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

واگذاری 800 میلیارد تومان پروژه آب و برق همدان به بخش خصوصی



همدان- خبرنگار کیهان:
استاندار همدان از واگذاری بیش از 800 میلیارد تومان پروژه آب و برق به بخش خصوصی در همدان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از سدهای استان توانسته نیاز آب آشامیدنی و بخش کشاورزی را تأمین کند.
سید سعید شاهرخی در آیین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به 400 روستا در 20 استان کشور با حضور وزیر نیرو، گفت: 31 شهر در استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و در حال حاضر 750 روستای همدان به شبکه آب سالم متصل هستند. وی عنوان کرد: وزارت نیرو در همدان طرح‌های مهم و تأثیرگذاری در حوزه آب و برق اجرا کرده و ساخت سد یکی از اقدامات بسیار مهم وزارت نیرو برای توسعه همدان است.
استاندار همدان تصریح کرد: نیروگاه شهید مفتح با قدرت، کار خود را دنبال می‌کند و به عنوان نیروگاه برتر در زمینه تولید برق انتخاب شده است. شاهرخی با اشاره به افتتاح سه سد در طول سه سال گذشته گفت: ساخت سه سد در سه منطقه استان از جمله اقداماتی است که توانسته در راستای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی نیاز عمده‌مان را برطرف کند. در ادامه حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالهاست قرار است آب همدان از سد تالوار تأمین شود به‌طوری که از سال 86 عملیات اجرایی طرح آبرسانی آغاز شده و بیش از 100 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و تا نزدیک همدان رسیده است اما هنوز منبع تأمین آب مشخص نشده و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: مدیریت آب‌های سطحی، فرسودگی تجهیزات نیروگاه برق همدان، آسیب‌شناسی فروچاله‌ها، انجام مطالعه جدید در شهرک صنعتی جهان‌آباد فامنین به علت وجود فروچاله‌ها و تعیین تکلیف 100 هکتار زمین آن منطقه را از ضروریات عنوان کرد و خواستار رسیدگی به این مسائل و مشکلات شد.