kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
استاندار:

ادارات آذربایجان‌غربی املاک هزینه‌بر را در لیست فروش قرار دهند




استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ادارات استان، املاک و اموال هزینه بر و بدون استفاده را در لیست فروش قرار دهند.
محمدمهدی شهریاری در جلسه مولدسازی و فروش اموال مازاد ادارات آذربایجان غربی با‌اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه دولت برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های مازاد، فروش اموال غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی است، افزود: روند اقدامات دستگاه‌های اجرایی در معرفی و فروش اموال مازاد که نگهداری آنها هزینه بر و نیز بلا استفاده است، قابل قبول نیست.
وی با انتقاد از روند اجرای این طرح در آذربایجان غربی اضافه کرد: سهمیه تعیین شده برای استان از قبل فروش اموال مازاد، ۱۷ هزار میلیارد ریال است که به جهت محدودیت زمانی باید اهتمام جدی تری انجام گیرد.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی هنوز از معرفی اموال مازاد امتناع می‌ورزند که در صورت تداوم این روند، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نسبت به مازاد اعلام کردن اموال بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌کنیم. شهریاری گفت: این سیاست دولت علاوه‌بر اینکه موجب اتمام پروژه‌های عمرانی و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و دیگر هزینه‌های لازم می‌شود، بهره‌وری دستگاه‌ها را نیز از طریق حذف هزینه‌های زائد نگهداری بالا می‌برد.
وی افزود: هزینه‌های نگهداری اموال مازاد یکی از دلایل بهره وری پایین دستگاه‌های اجرایی است که هر چه سریعتر باید نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام لازم انجام گیرد.