kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
اوکراین

سقوط هواپیما با 26 کشته

سقوط یک فروند هواپیمای ترابری آنتونوف-۲۶ در اوکراین 26 کشته برجا گذاشت.




به گزارش فارس، روز جمعه منابع خبری از سقوط یک هواپیمای ترابری آنتونوف-۲۶ در نزدیکی شهر «چوگویف» در منطقه خارکوف اوکراین خبر دادند. در مجموع این هواپیما ۲۷ سرنشین از جمله خدمه داشت که ۲۶ نفر آنها جان باختند. سرنشینان این هواپیما دانشجویان دانشکده هواپیمایی و در حال پرواز آزمایشی بودند.
دو نفر از این دانشجویان هنگام سانحه خود را به بیرون پرتاب کردند که یک نفر از آنها در بیمارستان درگذشت و حال نفر دیگر هم وخیم گزارش شده است. اداره تحقیقات ملی اوکراین چهار دلیل احتمالی را برای سانحه هوایی رخ داده در منطقه شمال شرقی «خارکوف» مطرح کرده است.
بنابر اعلام سرویس مطبوعاتی این اداره، محققان این نظریه‌ها را بررسی می‌کنند: سقوط به دلیل نقص فنی در سیستم هواپیما؛ سقوط به دلیل سهل‌انگاری خدمه حین انجام وظایفشان؛ سهل‌انگاری افرادی که مسئول کنترل پروازها بودند و سهل‌انگاری حین نگهداری فنی از هواپیما و آماده‌‌سازی آن برای پرواز.  
به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پیشتر «آندری تاران»، وزیر دفاع اوکراین گفته بود ممکن است بال هواپیما با زمین برخورد کرده باشد. یک پرونده جنایی با موضوع نقض قوانین ایمنی پروازها در ارتباط با این سانحه گشوده شده است.
در پی این حادثه رئیس‌جمهور اوکراین دستور توقف پرواز هواپیماهای «آنتونوف-۲۶» را تا زمان مشخص شدن علت حادثه صادر کرد.