kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

اخبار کوتاه از فوتبال



فروردین: مجلس نمی‌تواند در موضوع اساسنامه ورود کند
رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهند این بلاتکلیفی را ادامه بدهند اما نمی‌توانیم در این موضوع ورود کنیم.مهدی فروردین درباره بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا هفته دفاع مقدس را به تمام دلاوران دفاع مقدس تبریک می‌گویم. متأسفانه حدود یک‌سال است که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود که نمی‌تواند برای ورزش پرطرفدار فوتبال خوب باشد. مهم‌تر از همه این است که در آستانه مقدماتی جام جهانی قرار داریم و فیفا دی ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود. وی افزود: نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهند این بلاتکلیفی را ادامه بدهند اما نمی‌توانیم در این موضوع ورود کنیم. دو نهاد می‌توانند به فیفا نامه بزنند و درباره اینکه اساسنامه کجا است و چرا پس از سه ماه پاسخی درباره آن نیامده سؤال بپرسند. رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها نهادهایی که می‌توانند مکاتبه کرده و هر چه سریع‌تر تکلیف اساسنامه را مشخص کنند، ابتدا خود فدراسیون است اما با این وضعیتی که دوستان به وجود آورده‌اند، بعید می‌دانم چنین مکاتبه‌ای داشته باشند. احساس می‌کنم خود فدراسیون مشغول زمان خریدن است.فروردین افزود: از کمیته ملی المپیک و صالحی امیری تقاضا داریم با فیفا مکاتبه کرده و درباره تأخیری که در تأیید اساسنامه به وجود آمده سؤال کنند. باید هر چه سریع‌تر تکلیف اساسنامه مشخص شود و پس از آن هم مجمع را برگزار کنیم تا رئیس‌و اعضای هیئت‌رئیسه هر چه سریع‌تر انتخاب و معرفی شوند. بیش از این نگه داشتن اساسنامه توهین به جامعه فوتبال است.
آغاز لیگ برتر؛ احتمالا از 8 آبان
فصل جدید بازی‌های لیگ برتر احتمالا از 8 آبان آغاز خواهد شد. سازمان لیگ هم چنین تصمیم گرفته فصل جدید بازی‌های دسته اول را از 15 آبان آغاز کند. این تاریخ و هم چنین تاریخ شروع بازی‌های لیگ برتر احتمالی است. فیفا روزهای فیفا را در تقویم آپدیت کرده و فدراسیون‌های ملی می‌توانند برای شروع بازی‌های داخلی و هم چنین تدارک بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی کنند. بازی‌های لیگ برتر در مهر ماه شروع نخواهد شد به این خاطر که تیم ملی در تاریخ 17 و 21 مهر دو بازی با تیم‌های ازبکستان و مالی انجام خواهد داد. سازمان لیگ هم چنین پیش از شروع بازی‌های لیگ باید بازی سوپرجام را بین پرسپولیس و تراکتور برگزار کند. باید به این نکته هم اشاره کرد در سهمیه صعود تیم‌های دسته اولی به لیگ برتر هم اتفاق خاصی رخ نداده است. 16 تیم در لیگ برتر و 18 تیم در لیگ حاضر می‌شوند و در پایان دو تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود می‌کنند.
لژیونرها به تیم ملی فوتسال دعوت نمی‌شوند
برای دو بازی دوستانه تیم ملی فوتسال ایران با ازبکستان بازیکنان لژیونر دعوت نمی‌شوند.تیم ملی فوتسال ایران طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر دو بازی دوستانه را در تاشکند با تیم ملی فوتسال ازبکستان برگزار می‌کند.سرمربی تیم ملی قصد دارد طی روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر یک اردوی دو روزه را در تهران برگزار کرده و با دعوت از ۱۸ بازیکن در نهایت ۱۴ مسافر تاشکند را مشخص کند. تقارن این اردو با مراحل آماده ‌سازی تیم‌های باشگاهی باعث شده تا ناظم الشریعه تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه را در لیست خود قرار دهد. از سوی دیگر لژیونرها به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شوند. احمد اسماعیل پور و حسین طیبی دو ملی‌پوش ایرانی هستند که در تیم‌های خارجی توپ می‌زنند. اسماعیل پور در لیگ چین حضور دارد و طیبی نیز به تازگی راهی پرتغال و تیم بنفیکا شده است. با توجه به مسائل مربوط به کرونا و دشواری رفت و آمد آنها، ناظم الشریعه قصد دعوت از این دو بازیکن به تیم ملی را برای دو بازی با ازبکستان ندارد و بدون لژیونرهای کلیدی خود به تاشکند می‌رود.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*میلاد کمندانی‌هافبک سابق پرسپولیس و فصل گذشته گل گهر سیرجان دیروز راهی نساجی شد تا بازی برای تیم محمود فکری را تجربه کند. مهرداد بایرامی، فردین عابدینی، ایوب کلانتری و شاهین مجیدی دیگر خریدهای نساجی برای فصل آینده هستند.
*علی دشتی که بعد از دیدار با الاهلی عربستان اردوی استقلال در قطر را ترک کرد و به تهران برگشت، دیروز در محل باشگاه استقلال حضور یافت و با موافقت مدیران باشگاه به طور رسمی قرارداد خود را فسخ کرد تا در تیم دیگری فوتبالش را ادامه بدهد.از تراکتور تبریز به عنوان مقصد بعدی علی دشتی یاد می‌شود. گفته می‌شود این بازیکن با علیرضا منصوریان صحبت‌های نهایی را انجام داده و به زودی قراردادش را با سرخ‌پوشان تبریزی امضا می‌کند.
*مدیران ذوب‌آهن با نظر رحمان رضایی در تلاش برای تمدید قرارداد با دارکو بیدوف هستند تا در رقابت‌های فصل جدید هم برای سبزپوشان اصفهان بازی کند. ایوان مارکوویچ دیگر بازیکن صرب ذوب‌آهن که در پست‌هافبک بازی می‌کند، یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد.