kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

بازیکن خارجی در فوتبال ممنوع، در بسکتبال و والیبال آزاد!

بدهی به بازیکنان خارجی در لیگ‌های بسکتبال و والیبال هم برای باشگاه‌ها دردسرساز شده، اما بیشتر نگاه‌ها همچنان به فوتبال است.


در شرایطی که بدهی‌های سنگین به بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال باعث شد تا ابتدا وزارت ورزش و سپس سازمان لیگ قانون منع ورود بازیکنان و مربیان خارجی برای لیگ بیستم به تصویب برسانند؛ در رشته‌های دیگر همچون والیبال و بسکتبال جذب بازیکن و مربی خارجی کاملا آزاد است. شاید تصور این باشد که باشگاههای حاضر در لیگ برتر والیبال و بسکتبال در سال‌های اخیر خوش حساب بودند و توانستند با خارجی‌هایی که وارد ایران شدند، به خاطر دستمزد پایین تری که نسبت به فوتبالیست‌ها داشتند، تسویه حساب کنند، اما اینطور هم نبوده و به ویژه در والیبال نمونه‌های زیادی از عدم پرداخت این بدهی‌ها وجود دارد.
حالا می‌بینیم که این روزها با وجود نزدیک شدن قیمت دلار به 30 هزار تومان همچنان باشگاههای حاضر در لیگ برتر والیبال و بسکتبال بازیکن خارجی جذب می‌کنند و از طرف فدراسیون‌ها هم با وجود بدهی‌های سابق هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است. در لیگ برتر والیبال که چند هفته‌ای است استارت خورده، فعلا 4 بازیکن برزیلی در ترکیب تیم‌های هورسان رامسر(دو بازیکن)، شهداب یزد و خاتم اردکان حضور دارند.  در لیگ برتر بسکتبال هم که قرار است از یک ماه دیگر استارت بخورد، این روزها تیم‌ها در پی جذب بازیکن خارجی هستند. شهرداری گرگان با «پری پتی» بازیکن آمریکایی خود تمدید قرارداد کرده و شیمیدر خبر از جذب دو بازیکن از قاره آمریکا داده است. مهرام، ذوب آهن و نفت آبادان هم در صف خرید بازیکن خارجی برای حضور در لیگ برتر سال 99 هستند و با بازیکنانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به توافق هم رسیده‌اند. به نظر می‌رسد فدراسیون‌های والیبال و بسکتبال می‌بایست راهکاری برای نحوه ورود بازیکنان خارجی درنظر بگیرند تا سرنوشتی که فوتبال به آن دچار شده؛ برای این دو فدراسیون دردسرساز و تکرار نشود.