kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

برتری پرگل نمایندگان ایران برابر تیم‌های سعودی و اماراتی/استقلال و پرسپولیس به جمع 8 تیم برتر غرب آسیا راه یافتند

تیم‌های استقلال و پرسپولیس با برتری پرگل برابر حریفان سعودی و اماراتی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.


سرویس ورزشی-

در آخرین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شود، پنجشنبه شب هفته گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در گروه سوم این مسابقات به مصاف تیم شارجه رفت که این دیدار با برتری ۴ بر صفر سرخپوشان ایران به پایان رسید. در این بازی شجاع خلیل زاده (۲)، عیسی آل کثیر (۴۱)، وحید امیری (۴۴) و مهدی عبدی (۹۲) برای پرسپولیس گل زدند.
در حالی که انتظار می‌رفت تیم شارجه به دلیل پیروزی‌های پرگل در دو دیدار گذشته شروع هجومی برابر پرسپولیس داشته باشد اما این پرسپولیس بود که بازی را کوبنده شروع کرد و در دقیقه ۲ روی کار خوب احسان پهلوان و ضربه سر شجاع خلیل زاده به گل برتری دست پیدا کرد.بعد از این گل پرسپولیس سعی کرد بازی را کنترل کند اما تیم شارجه رفته رفته خود را به دروازه سرخپوشان نزدیک کرد و در دقیقه ۲۹ تا آستانه باز کردن دروازه هم پیش رفت اما حامد لک با واکنشی به موقع و عالی اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد.
در دقیقه ۳۳ پرسپولیس می‌توانست به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه عیسی آل کثیر را دروازه بان شارجه با واکنشی تماشایی دور کرد و اجازه نداد دروازه برای دومین بار باز شود.چهار دقیقه بعد پرسپولیس که فشار حملاتش را حفظ کرده بود صاحب یک موقعیت عالی دیگر هم شد که ضربه احمد نوراللهی با اختلاف بسیار نزدیکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۴۱ این دیدار پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را عیسی آل کثیر توانست با سر به گل دوم سرخپوشان تبدیل کرد تا خیال گل محمدی بابت پیروزی در نیمه اول راحت شود. پرسپولیس در ادامه خوب بودنش حملاتش را ادامه داد و در دقیقه ۴۴ در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه شارجه صاحب موقعیت شد که وحید امیری توپ ارسالی احسان پهلوان را با ضربه سر به گل سوم سرخپوشان تبدیل کرد.
در نیمه دوم گل محمدی حفظ نتیجه و نگه داشتن فشار روی دروازه شارجه را در دستور کار شاگردانش قرار‌داد که همین تاکتیک به خوبی در زمین پیاده شد و تیم اماراتی هر چه تلاش کرد نتوانست دروازه سرخپوشان ایران را باز کنند.البته این تیم در چند موقعیت می‌توانست به گل برسد اما حامد لک با نمایشی قابل قبول اجازه این کار را به تیم اماراتی نداد تا سرخپوشان به واسطه همان سه گلی که در نیمه اول به ثمر رساندند صعود خود به مرحله بعد را قطعی کنند.
با این حال شاگردان گل محمدی که فشار بر روی حریف را در دقایق پایانی در دستور کار داشتند در وقت‌های اضافه هم توانستند یک بار دیگر دروازه شارجه را باز کنند. این بار نوبت به عبدی رسید که درون محوطه جریمه با یک ضربه آرام پا دروازه حریف را برای بار چهارم باز کند. تیم فوتبال پرسپولیس با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
پیش از این تیم فوتبال استقلال نیز با پیروزی برابر الاهلی عربستان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کرده بود اما تیم‌های شهرخودرو و سپاهان از دور مسابقات کنار رفتند. استقلال چهارشنبه شب هفته گذشته موفق شد الاهلی عربستان را با سه گل مهدی قایدی (۲۹)، علی کریمی (۳۸) و شیخ دیاباته (۵۴) شکست دهد. استقلال با این پیروزی ۵ امتیازی شد و به همراه الاهلی ۶ امتیازی که از قبل صعودش را قطعی کرده بود راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شد.
معرفی هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا
با برگزاری بازی پرسپولیس و الشارجه تکلیف ۸ تیم صعود‌کننده به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شد و از شنبه (امروز) بازی‌های این مرحله از رقابتها پیگیری می‌شود. بر این اساس استقلال باید شنبه با پاختاکور ازبکستان دیدار کند که به خاطر کنار گذاشته شدن الهلال سرگروه شد. پرسپولیس نیز روز یکشنبه (فردا) باید به دیدار السد قطر برود که در بازی آخر خود به سپاهان باخت.
برنامه کامل یک هشتم نهایی در غرب آسیا به این شرح است:
شنبه ۵ مهر
*الاهلی عربستان- شباب الاهلی امارات (ساعت 17:10) *پاختاکور ازبکستان- استقلال ایران (ساعت 21:15)
یکشنبه ۶ مهر
*پرسپولیس ایران- السد قطر (ساعت 17:10) *النصر عربستان- التعاون عربستان (ساعت 21:15)
کسب سومین عنوان قهرمانی موضوعی است که طی سال‌های اخیر بارها از سوی استقلال دنبال شده و آنها امیدوارند با دستیابی دوباره به جام ویترین خود را پررونق‌تر از سابق کنند. استقلال با عدم حضور الوحده امارات در نهایت با یک تساوی و یک پیروزی راهی مرحله بعدی شده است. آنها در این مرحله باید برابر پاختاکور ازبکستان قرار گیرند. تیمی که با حذف الهلال عربستان به دلیل بالا رفتن حدنصاب نفرات کرونایی، صدرنشین گروه خود شده است.
پرسپولیس هم پس از کسب 3 پیروزی با ارزش در لیگ قهرمانان و کسب عنوان صدرنشینی گروه خود، فردا برابر السد قطر و ژاوی به عنوان پرتکرارترین‌ حریف طی سالیان اخیر خود قرار می‌گیرد. تیم‌های ایرانی در صورت برتری برابر حریفان خود به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا می‌کنند.