kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

هشت موزه دفاع مقدس در ۸ نقطه کشور افتتاح شدند(اخبار ادبی و هنری)

مراسم افتتاح هشت موزه دفاع مقدس و نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت، صبح دیروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش دفاع‌پرس، مراسم افتتاح هشت موزه دفاع مقدس و نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار ۴۰» و با شعار محوری ما قوی هستیم همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور «محمدباقر قالیباف» رئیس ‌مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ‌ستاد کل نیرو‌های مسلح، و تعدادی دیگر از مقامات لشکری و کشوری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. هشت موزه دفاع مقدس در استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، چهار محال و بختیاری، خوزستان (آبادان)، خراسان رضوی، قم و مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد. سرلشکر باقری، رئیس ‌ستاد نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع‌مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: بعد از قرن‌ها سرافکندگی، دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای بی‌نظیر، موجب سربلندی ملت ایران شد. جزئیات آن دوران باید مورد کنکاو قرار گرفته و در اختیار نسل جدید قرار بگیرد تا ایرانیان و نسل جوان نسبت به چگونگی تقابل رزمندگان با دشمن تا دندان مسلح بعثی آگاهی پیدا کنند.
وی درباره ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان نیز گفت: مسئله موزه به‌عنوان یک مرکز تجمع پیشکسوتان از یک سو و نسل جوان از سوی دیگر به‌عنوان یک پایگاه و سنگر، فوق‌العاده حائز اهمیت است.
باقری اظهار داشت: اولین موزه دفاع مقدس با همت شهید سلیمانی در کرمان ایجاد شد و ایشان با دست خالی و با کمک مردم استان کرمان موزه مورد نظر را افتتاح کرد؛ بعد از آن نیز آقای قالیباف موزه انقلاب اسلامی در تهران را افتتاح کرد که امروز جایگاه خاصی در کشور پیدا کرده است.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: سپاه، ارتش، ناجا، جهاد کشاورزی و بنیاد شهید باید نسبت به تبیین محتوای استانی اقدام کنند و جوانان هر استان باید بدانند که پدران آنها در جبهه چه کرده‌اند؛ لذا تمام جزئیات باید در موزه‌ها بیان شود.
سرلشکر باقری گفت: پروژه‌های ارزشمندی که هم‌اکنون در دست افتتاح است، به تحلیل و روایت درست از دفاع مقدس خواهد پرداخت تا از دروغ و تحریف به دور باشیم؛ همچنین نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود، بخشی از دستاورد‌های دفاع مقدس را به نمایش خواهد گذاشت تا نسل جدید با پیشرفت نیرو‌های مسلح در زمینه‌های مختلف آشنا شود.