kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

رونمایی از زندگینامه شهیدی مظلوم و جوانمرد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «روزهای لاجوردی» شامل زندگینامه سردار شهید سیدمهدی لاجوردی عصر روز سه‌شنبه اول مهر در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

این کتاب به قلم مریم عرفانیان، نویسنده ستون «یک شهید، یک خاطره» در صفحه فرهنگ مقاومت روزنامه کیهان نوشته شده است و به زندگی‌‌نامه سردار شهید مهدی لاجوردی از فرماندهان زرهی گردان امام سجاد(ع) لشکر 27 محمد‌ رسول‌‌الله(ص) می‌پردازد.
 در مراسم رونمایی از «روزهای لاجوردی» خانواده و همرزمان شهید لاجوردی، سردار حسین دینی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ،‌ گلعلی بابایی و جواد کلاته عربی از نویسندگان دفاع مقدس و نویسنده این کتاب حضور داشتند و درباره شهید لاجوردی و این کتاب صحبت کردند.
محمدرضا فرج‌زاد همرزم شهید لاجوردی با یکی از مسئولان تبلیغات در لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله در ابتدای این برنامه گفت: کتاب زندگی سیدمهدی لاجوردی برای بچه‌هایی خوب است که داعیه مشتی‌گری و لوطی‌گری دارند. لاجوردی شلوار لی می‌پوشید، موهای فر داشت و اگر در تهران دیده می‌شد کسی باور نمی‌کرد رزمنده، پاسدار و فرمانده باشد. او خیلی تودار و نمازشب‌خوان بود و درخصوصی می‌گفت «شهادت! کی سراغ من می‌آیی؟» یعنی کسی باور نمی‌کرد این جوان روزی شهید بشود.
گلعلی بابایی هم گفت: سیدمهدی لاجوردی یکی از یلان یگان زرهی لشکر ۲۷ بود. بچه‌های زرهی در ادبیات و تاریخ جنگ مظلومند. حالا خانم عرفانیان با کتابش کاری کارستان کرده و حق بچه‌های زرهی را تا حدودی ادا کرده است.
مریم عرفانیان نویسنده کتاب نیز آخرین سخنران این مراسم بود که گفت: من سعی کردم که در کتاب فقط حقیقت را منتقل کنم. به همین جهت به نظرم این کتاب برای مطالعه کسانی که می‌خواهند شهید لاجوردی را بشناسند مناسب است.