kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
کارشناس بازار سرمایه:

نگهداری سهام عدالت بیشتر از خرید ملک و طلا بازدهی دارد

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: مردم به سرمایه‌گذاری در بورس با نگاه بلندمدت اقدام کنند و نگهداری سهام عدالت حتی از خرید ملک و طلا بازدهی بیشتری خواهد داشت.

مصطفی امید قائمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که برخی از سهامداران عدالت که حدود 19 میلیون نفر هستند، روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند و این افراد در بورس حاضر می‌شوند، به نظر شما باید چه کار کنند، گفت: تا اینجا سهام عدالت پرتفو (ترکیب سبد سهام) خوبی داشته است و سهامداران عدالت سود خوبی کسب کردند و واقعا سهام عدالت سرمایه‌گذاری مطمئنی است.
وی افزود: اکثر سهام حاضر در پرتفو و سبد سهام عدالت، جنبه صادراتی دارند و بنابر این سرمایه‌گذاری در سهام عدالت جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در ارز به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های سهام عدالت محصولات پایه تولید می‌کنند و ترکیب سهام عدالت پرتفوی بسیار خوبی است که توصیه می‌کنیم، مردم این سهام را نگه دارند، مگر اینکه نیاز بسیار ضروری پیدا کنند و مجبور باشند بفروشند.
این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: در عین حال توصیه می‌کنیم، مردم سهام عدالت خود را در شرایط رکود نفروشند، اگر بازار رونق پیدا کرد، آنگاه بفروشند و تأکید می‌کنم پرتفوی سهام عدالت بسیار خوب است.
امید قائمی یادآور شد: حتی اگر کسانی بخواهند پرتفوی سهام عدالت خود را بفروشند و به جای آن ملک یا طلا بخرند، توصیه می‌کنیم، سهام عدالت را نگه دارند، چون در درازمدت کسانی که سهام عدالت دارند بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در ملک و طلا کسب می‌کنند.
فروش 11/5 هزار میلیارد تومان سهام عدالت
مدیر توسعه و برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد: حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان سهام عدالت تا به این لحظه به فروش رسیده و اطلاعات این جابه‌جایی‌ها در شرکت سپرده گذاری ثبت شده است و محدویت و ممنوعیتی در خرید و فروش سهام وجود ندارد. البته ما از مردم درخواست کرده‌ایم تا معاملات خود را با درایت انجام دهند تا در آینده موجب ضرر و پشیمانی نشود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد فرهانیان درباره ثبت نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس بیان کرد: عملیات درج نمادهای این شرکت‌ها به پایان رسیده است و پس از رعایت قانون بازار سرمایه این شرکت‌ها معامله‌پذیر خواهند بود. بر این اساس دارندگان سهام عدالت در صورت انتخاب روش غیرمستقیم می‌توانند پس از سجامی شدن و دریافت کد معاملاتی از طریق این شرکت‌ها اقدام به فروش یا خرید سهام عدالت کنند.
وی درخصوص بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام توضیح داد: دارندگان سهام عدالت برای رفع این مشکل باید از کارگزار خود و یا بانک مسئول در قبال فروش سهام، درخواست گزارش کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، معامله‌گران می‌توانند از طریق تلفن گویا 1569 نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علت این اتفاق عدم هماهنگی در دو نظام پرداخت کارگزاری و بانکی است و مردم آگاه باشند که به محض اجرا شدن سفارش‌ها، تمامی مبلغ حاصل در اسرع وقت به حساب معامله‌گران واریز می‌شود و هیچ مبلغی در حساب کارگزاران و بانک‌ها نمی‌ماند.