kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

واکنش به کاریکاتور موهن روزنامه زنجیره‌ای؛ اقدام روزنامه آرمان شایسته محکومیت است

در پی چاپ کاریکاتور موهن در یکی از روزنامه‌های زنجیره ای، برخی نمایندگان مجلس با انتقاد از نحوه انعکاس اخبار جنایات رژیم اشغالگر قدس در برخی روزنامه‌ها، خواستار محکومیت این روزنامه شدند.
در همین رابطه، محمدعلی اسفنانی عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: کسانی که این نوع قضایا را دنبال می‌کنند، به بیراهه می‌روند چرا که جدا دانستن حماس از مردم غزه و فلسطین اشتباه محض است.
 نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: اقدام صورت گرفته از سوی روزنامه آرمان را در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری خواهیم کرد، چرا که این اقدام مطرود و شایسته محکومیت است.
همچنین ابراهیم نکو  نماینده مردم رباط کریم در مجلس در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران، در واکنش به کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: امروز در برابر جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی که به نوعی هولوکاست به معنای واقعی آن است، هیچ کوتاهی از هیچ کس پذیرفته نیست و اگر نیت روزنامه آرمان بر این بوده که مردم غزه و فلسطین را بی‌طرف و بی‌تفاوت نشان دهد این رفتار به هیچ رو پذیرفته نسیت.
 نماینده مردم رباط کریم در مجلس خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کند تا دیگر شاهد این قبیل اتفاقات و اشتباهات در جامعه نباشیم و مطبوعات در جهت سالم گام بردارند.
حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کاریکاتور موهن روزنامه آرمان اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی حتما برای بررسی کاریکاتوری که در روزنامه آرمان منتشر شد، ورود می‌کند و وظیفه خود می‌‌دانیم تا این موضوع را در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دهیم.
وی ادامه داد: با آقای انتظامی معاون مطبوعاتی وزرات ارشاد در این باره صحبت کردم که وی گفت کاریکاتور روزنامه آرمان قطعا در هیئت نظارت بر مطبوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.گفتنی است؛ در این کاریکاتور در یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین‌های سفید به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنیس به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند و زن و بچه بی‌دفاع فلسطین هم بی‌طرف بوده و در این میان گرفتار شده‌اند و قربانی می‌شوند!
به گزارش تسنیم، روزنامه آرمان در توجیه کاریکاتور موهن شماره‌های اخیر خود، طرف مقابل رژیم صهیونیستی در این جنگ را «استکبار جهانی» عنوان کرده‌ است.
این در حالی است که پیش از این و در جریان حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه شاهد سکوت و یا انعکاس کمرنگ اخبار فلسطین در روزنامه‌های زنجیره‌ای موسوم به اصلاح طلب بودیم.  برخی نیز در این قضیه شعار مبهم «کشتن همنوعان خود را متوقف کنید» را به نمایش گذاشتند که با انتقاداتی مواجه شده است.