kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
نماینده مجلس

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه اجرا می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه امسال خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی گام‌های بلندی در راستای همسان‌سازی حقوق و کاهش شکاف بین دریافتی بازنشستگان جدید و قدیم تامین اجتماعی و خدمات کشوری برداشته است.

«علی‌اکبر کریمی» افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، در قانون برنامه ششم توسعه، تکلیفی برای دولت در راستای مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح همسان‌سازی  حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه امسال بازنشستگان قدیم باید ۹۰ درصد از حداقل حقوق بازنشستگان جدید را دریافت کنند.
کریمی ‌اظهار داشت: مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تامین اجتماعی از ماه گذشته آغاز شده و در راستای بهبود این بخش تلاش‌های بیشتری  در دست انجام است.
وی گفت: رفع فشارهای اقتصادی جامعه نیز در دستور کار جدی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و طرح‌های ویژه‌ای از جمله اختصاص منابع مالی در قالب کارت الکترونیک معیشتی برای جمعیت زیادی از کشور پیش‌بینی شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: در راستای این طرح در طول سال کارت الکترونیکی در نظر گرفته شده برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی چندبار و با مبالغ بیشتر و برای سایر جمعیت مشمول به دفعات کمتر و با مبالغ کمتر
شارژ می‌شود.