kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
پیش‌بینی روس‌ها و آمریکایی‌ها

قیمت جهانی نفت بالا می‌رود

همزمان با افزایش قیمتها در بازار جهانی نفت، روس‌ها و آمریکایی‌ها پیش‌بینی کردند این روند ادامه می‌یابد و قیمت نفت در آینده بالا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پس از انتشار برآورد بانک گلدمن ساکس که بازار نفت با کسری مواجه است و همچنین وقوع یک طوفان جدید در خلیج مکزیک، قیمت نفت در معاملات دیروز (جمعه)برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و در مسیر ثبت افزایش هفتگی 10 درصدی قرار گرفت.
هر بشکه نفت برنت با 29 سنت افزایش به 43/59 دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت افزایش 41/24 دلار فروخته شد.
هر دو شاخص نفتی در این هفته پس از وقوع طوفان «سالی» که تولید نفت آمریکا را کاهش داد، به شدت افزایش یافت.
بانک گلدمن ساکس در گزارش جدید خود اعلام کرد: ذخیره‌سازی اخیر در نفتکش‌ها برای تحویل‌های آتی«به علت مشکلات تخصیص موقتی ذخایر بوده است» نه افزایش ذخایر جهانی نفت. بر اساس گزارش این بانک، «برآورد ما این است که بازار نفت همچنان با کسری مواجه است.»
این بانک همچنین پیش‌بینی کرد که بازار تا سه ماهه چهارم با کسری سه میلیون بشکه در روز مواجه خواهد بود و نفت برنت تا پایان سال به 49 دلار و در سه ماهه سوم سال آینده به 65 دلار در هر بشکه برسد.
در عین حال، یک طوفان گرمسیری در بخش غرب خلیج مکزیک شکل گرفته است و می‌تواند در روزهای آتی به گردباد تبدیل شود که تاسیسات نفتی بیشتری از آمریکا را به تعطیلی بکشاند.
وزیر انرژی روسیه هم گفت انتظار می‌رود بهبود تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال 2021 محقق شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، الکساندر نواک، در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 افزود: «ما انتظار داریم تفاضا (برای نفت در جهان) در نیمه دوم سال 2021 به طور کامل محقق شود.»
وی ادامه داد در عین حال در وزارت انرژی به تازگی دلایل کندی بهبود تقاضا برای نفت در جهان را توضیح داده است.
همچنین نوآک جلوگیری از مازاد تولید در بازار نفت را لازم دانست. این مقام روس در این رابطه توضیح داد: «درحال حاضر، عرضه حدود 1/5 تا دو میلیون بشکه کمتر از تقاضاست که به تدریج باقی مانده ذخایر را کاهش می‌دهد. این امر از توازن بازار و از وضعیت مثبت کلی حمایت می‌کند.»