kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴

آفتاب یزد: گشتیم اما طرح گشایش اقتصادی را نیافتیم(خبر ویژه)

روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت می‌گوید: دولت به جای تدابیر کاغذی روی طرح‌های کاغذی مانور می‌دهد.

آفتاب یزد نوشت: بعدِ 30 روز خبر و مصاحبه و تحلیل و تاکید و تکذیب؛ «از دستورِ کار خارج شدن فروش اوراق سلفی نفت» نیز مثل «دلارِ4200 تومانی» سهمِ «اسحاق جهانگیری» شد.
از حدود 30 روز قبل که از «طرح گشایش اقتصادی» گفتند تا بعد که از «طرح فروش اوراق سلفی نفت» سخن به میان آوردند تا بعد که سخن به «حمایت از بورس» رسید و «مردم» که باید با خیالی «آسوده» امیدوار باشند که دولت هوای آن‌ها را دارد معلوم بود که «فروش اوراق سلف نفتی، گشایشی برای مردم» به‌دنبال نخواهد داشت.
کمی بعدتر اوراق سلف نفتی نیز به ماجرای طرح گشایش اقتصادی اضافه شد در کنار آن «وام‌های ودیعه مسکن» که حالا خودِ آن هم معضلی شده است برای مردم. طرح گشایش اقتصادی همانی است که یک کارشناس اقتصادی به آفتاب یزد گفته بود: «اطلاع موثق دارم که این طرح، ارائه شده از سوی کسی است که هیچ‌گونه دانش اقتصادی ندارد و صرفاً چون مدت زمان طولانی در بخش‌های مدیریتی فعال بوده به خود اجازه داده تا از طرحی سخن به میان بیاورد که می‌خواسته «گشایش» ایجاد کند و اما گشایش که ایجاد نشد هیچ، تنگناهای موجود نیز رو به فزونی نهاد. اگرچه اسحاق جهانگیری گفته است که «طرح فروش اوراق سلف نفتی» از دستور کار خارج شده است اما با مراجعه به مصاحبه‌های پُرتعداد و رنگارنگ(!) متوجه خواهیم شد که اساساً طرحی در دستورکار قرار نگرفته که خواسته باشد از دستور کار خارج شود.