kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

انقلابیون یمن: مقابل سعودی‌ها 2000 روز مقاومت کردیم؛ 4000 روز هم مقاومت می‌کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به مناسبت گذشت ۲۰۰۰ روز از حملات مداوم ائتلاف سعودی به این کشور، ضمن قدردانی از ایستادگی در برابر این تجاوز اعلام کرد، قادریم تا 4000 روز و حتی بیشتر مقاومت کنیم.

ائتلاف سعودی در 2000 روز گذشته با حملات وحشیانه خود هزاران زن و بچه بیگناه یمنی را قتل عام کرده است. هدف آل‌سعود از این حملات وحشیانه این بوده که بتواند انقلابیون یمن را وادار به عقب‌نشینی کند. اما انقلابیون یمن اعلام کرده‌اند تا 4000 روز دیگر نیز مقاومت خواهند کرد. در این راستا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صفحه توئیتر خود، ۲۰۰۰ روز ایستادگی مردم این کشور در مقابل حملات ائتلاف سعودی را ستود و نوشت:
« ملت بزرگ یمن، قهرمانان نیروهای مسلح و مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی به یاری خدا موفق شدند ۲۰۰۰ روز در برابر تجاوز به کشور بایستند و مطمئنا کسی که با کمک خداوند این مقدار مقاومت کرده، قادر است ۴۰۰۰ روز و حتی بیشتر از آن هم ایستادگی کند.»
سریع در ادامه، به پیشرفت توانایی‌های یمن در مقابله با ائتلاف، اشاره کرد و ادامه داد:« وضعیت در ۱۰۰ روز اول تجاوز چگونه بود و با گذشت ۱۰۰۰ روز یا ۲۰۰۰ روز از حملات چگونه شد؟ زنده باد یمن عزیز، کریم و مستقل.» وی تأکید کرد، نبرد آزادی و استقلال تا آزاد‌سازی کامل و نابودی متجاوزان
ادامه دارد.
جنگ علیه یمن از سال ۲۰۱۵ به بهانه آنچه بازگرداندن «دولت قانونی» نامیده شد، آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
چند روز پیش مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» آمار جنایت‌های ائتلاف سعودی طی ۲۰۰۰ روز حمله مستمر به یمن را منتشر و اعلام کرد، تعداد شهدا و مجروحان در این مدت به ۴۳ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.
بر این اساس، تعداد شهدا ۱۶ هزار و ۹۷۸ نفر است که در میان آنها ۳ هزار و ۷۹۰ کودک و ۲ هزار و ۳۸۱ زن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحان ۲۰۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده که در میان آنها، ۴ هزار و ۸۹ کودک و ۲ هزار و ۷۸۰ زن دیده می‌شود.