kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
رئیس‌دفتر رهبر انقلاب:

بسیاری از مردم در پرداخت اجاره‌خانه‌ خود وامانده‌اند

رئیس ‌دفتر رهبر انقلاب با بیان اینکه بسیاری از مردم در پرداخت اجاره‌خانه‌های خود وامانده‌اند، اظهار کرد: حکومت اگر به اندازه کافی مسکن تولید کند، بخشی از این مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمد محمدی گلپایگانی، دیروز در مراسم معارفه حسین روحانی‌نژاد نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم در پرداخت اجاره خانه‌های خود وامانده‌اند، گفت: عده‌ای هم بی‌انصاف، سودجو و فرصت‌طلب هستند که به مردم رحم نمی‌کنند. حکومت اگر به اندازه کافی مسکن تولید کند، بخشی از این مشکلات حل می‌شود.
وی بنیاد مسکن را خاکریز اول حوادث دانست و افزود: هر جا زلزله یا سیل می‌آید بنیاد مسکن حضور دارد. حضرت امام (ره) وقتی تشکیل بنیاد مسکن را داد، دستور راه‌اندازی حساب ۱۰۰ امام را هم صادر کرد که این حساب تاکنون برکات زیادی داشته است. هیچ حکومتی در دنیا سراغ نداریم که تا این حد با مردمش مهربان باشد.
رئیس‌بنیاد مسکن هم در این مراسم بیان کرد: از سال ۹۱ تاکنون یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده و زلزله زده را به اتمام رسانده‌ایم و ۲۵۰ هزار واحد نیمه تمام است که به زودی به اتمام می‌رسانیم. امسال تلاش می‌کنیم ۳۱۰ هزار واحد مسکونی طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم آغاز و به اتمام برسانیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش با‌ اشاره به اینکه از مجموع آنها این واحدها که بخش عمده آنها کاربری مسکونی است، تأکید کرد: ۵۰۶ هزار واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده را بازسازی و نوسازی کرده‌ایم، بخشی از این واحدها تعمیراتی و بازسازی بوده است.
وی همچنین به وضعیت مسکن‌های روستایی هم‌اشاره کرد و گفت: ساخت واحدهای مسکن روستایی به جای خوبی رسیده و امروز اجرای این واحدها با یک سیل و زلزله جدید دچار خسارت نخواهند شد.
رئیس ‌بنیاد مسکن اضافه کرد: از ۵ میلیون واحد مسکونی، دو میلیون و ۷۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شده و ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی هم در دست اجرا داریم در صدد هستیم سالیانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به اتمام برسانیم.
تابش توضیح داد: در بافت‌های فرسوده اطراف شهرها هم طرح بزرگی را آغاز کرده‌ایم و برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق از جمله سیستان و بلوچستان تسهیلات ارزان قیمت را پرداخت خواهیم کرد.
وی یادآور شد: ساخت مسکن مهر در شهرهای کوچک بر عهده ما بوده به صورت کامل پرونده آنها را بسته ایم. ساخت سالیانه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر را در دستور کار خود قرار داده بودیم که دو سال پیش پرونده آنها را بستیم. رئیس‌ بنیاد مسکن عنوان کرد: تنها سه هزار واحد مسکن مهر مشکل حقوقی داشتند که به محض رفع مشکل آنها، اجرا را به اتمام خواهیم رساند.