kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت:

عدم معرفی وزیر صمت به هر دلیلی توجیه‌ناپذیر است

هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران طی بیانیه‌ای از عدم معرفی وزیر صمت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اواخر اردیبهشت ماه، رئیس‌جمهور با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد و رضا رحمانی را کنار گذاشت؛ مدرس خیابانی هم بعد از حدود سه ماه، در ۲۲ مرداد برای جلب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شد، اما برخلاف انتظارها، نتوانست رای اعتماد مجلس را به دست آورد تا بعد از آن، جعفر سرقینی، به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شود.
حالا بیش از یک ماه از اداره وزارت صمت با سرپرست دوم می‌گذرد! اما هنوز خبری از معرفی وزیر نیست تا بلاتکلیفی این وزارتخانه عریض و طویل به چهار ماه برسد. از همین رو، هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران طی بیانیه‌ای نسبت به احتمال افزایش مشکلات تولیدکنندگان و نابسامانی‌ها در صورت ادامه این روند هشدار داده و از رئیس‌جمهور خواسته معرفی وزیر صمت را به عنوان اولین دغدغه و اولویت کاری خود تلقی کند.
در این بیانیه خطاب به رئیس‌جمهور آمده: چنانچه مستحضرید مهمترین وزارتخانه اقتصادی با بیش از ۱۷ شرکت و سازمان زیر مجموعه که نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌گذاری و تنظیم مناسبات اقتصادی خرد و کلان کشور دارد بیش از چهار ماه است که بدون وزیر و با سرپرست اداره می‌شود. به طور حتم ادامه این روند حاصلی جز معطلی و افزایش مشکلات تولیدکنندگان و نابسامانی‌ها و بلاتکلیفی مدیران و کارشناسان وزارتخانه و اخلال در فعالیت‌های مهم وزارتخانه مذکور و فرصت‌سوزی به طور مستقیم و نیز اثر منفی ثانویه در کارکرد سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط را در پی نخواهد داشت. جناب آقای رئیس‌جمهور، لطفا عنایت بفرمایید که عدم معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت آنهم در بازه زمانی طولانی و این مقطع حساس، به هر دلیل که باشد توجیه ناپذیر و حاوی پیام منفی و بسیار نگران‌کننده برای فعالان اقتصادی است.
در این بیانیه ذکر شده است: این تشکل فراگیر صنعتی و معدنی، ضمن ابراز تاسف عمیق از عدم معرفی وزیر صمت طی ماه‌های گذشته، از جنابعالی استدعا دارد شخصا این موضوع را به عنوان اولین دغدغه و اولویت کاری خود تلقی و هرچه سریعتر نسبت به معرفی گزینه نهایی وزارت صمت از بین مدیران شایسته و کارآمد و بی‌حاشیه دارای حسن سابقه به مجلس شورای اسلامی اقدام فرموده و بیش از یکصد هزار واحد تولیدی، صنعتی و معدنی کشور را از بلاتکلیفی رها فرمایید.