kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
معاون قهرمانی خبر داد:

وزیر ورزش به فیفا اعتراض کرد AFC‌ حق تحریم صدا و سیما را ندارد

اعتراض ایران نسبت به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت از حق پخش تلویزیونی، توسط وزیر ورزش به رئیس‌فیفا اعلام شد.


سرویس ورزشی-

برگزاری مجمع عمومی فدراسیون تیر و کمان زمان خوبی برای مهدی علی نژاد وزارت ورزش و جوانان بود که به تشریح آخرین شرایط ورزش بپردازد. علی نژاد دیروز در مورد حق پخش تلویزیونی و اقدامات انجام شده برای به نتیجه رساندن در رابطه با لیگ قهرمانان آسیا گفت: مطلع هستید که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که به خاطر تحریم‌های بین‌المللی امکان پخش رویدادها در ایران وجود ندارد. اول اینکه ما دچار تحریم بین‌المللی نیستیم. این اشتباه بزرگی است که مطرح شده چرا که تحریم علیه ایران به صورت یک جانبه از سوی آمریکا می‌باشد و به طور اساسی AFC یا شرکت لاگاردیه این اجازه را ندارد تحریم یک جانبه را تحریم بین‌المللی عنوان کند و به موضوع سازمان صدا و سیمای ایران تامین دهد. و این مسئله تضییع حقوق میلیون‌ها مخاطب فوتبال دوست ایران است که طرفداران چهار نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان به حساب می‌آیند.
وی افزود: در این زمینه توسط وزیر ورزش و به شخص اینفانتینو رئیس‌فیفا اعتراضات رسمی صورت گرفت و همچنین از طرف فدراسیون فوتبال به شیخ سلمان رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض لازم مطرح شد. چرا که کار، کار اشتباه و دخالت سیاست در ورزش است و با منشور المپیک کاملاً مغایرت دارد. اجازه ندارند با حقوق ایران به این شکل برخورد کنند. فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی به دنبال حل این موضوع است. به گفته علی نژاد، صدا و سیمای ایران در حال انجام رایزنی‌های لازم برای حل این مشکل است.
امیدواریم دادگاه به نفع جودوی ایران رای دهد
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برگزاری دادگاه تعلیق جودوی ایران نیز عنوان داشت:‌پیش‌بینی محاکم قضایی دشوار است. آنچه وظیفه وزارت ورزش و فدراسیون جودو بود، انجام شده است، باید از حقوق جودو دفاع می‌کردیم. اعتقاد داریم این تعلیق یک تعلیق ظالمانه است و با مبانی بین‌المللی مغایرت دارد. شواهد لازم برای تصمیمی که مبنی بر تعلیق جودو گرفته شد، وجود ندارد. بدیهی بود بعد از اینکه اعتراض این موضوع در فدراسیون جهانی جودو مطرح شد اما به نتیجه نرسید، فدراسیون ایران شکایت خود را به دادگاه عالی ورزش برد.
علی نژاد تصریح کرد: ابتدا قرار بود دادگاه عالی ورزش در فروردین ماه با تشکیل جلسه لازم به پرونده ایران رسیدگی کند اما به خاطر موضوع کرونا این دادگاه تا چهارشنبه به تعویق افتاد. طی این مدت تلاش شد از طرف وزرت ورزش و کمیته ملی المپیک هزینه‌های دادرسی که بسیار گزاف است به فدراسیون جودو پرداخت شود. از این حیث حمایت لازم را داشتیم. جلسات متعددی هم در راستای هماهنگی برگزار شد. فدراسیون جودو وکیل خوبی به خدمت گرفته است.
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه شهود پرونده جودو ایران یعنی آقایان سجادی، داورزنی و زارعیان در محل دادگاه حاضر شده‌اند، خاطرنشان کرد: البته طرف مقابل هم طبق لیستی که در اختیار گرفته ایم با تمام قوا حاضر شده است. نام «ویزر» رئیس‌جهانی فدراسیون جودو در این فهرست بود. در نهایت باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود. امیدواریم این نتیجه به نفع جودوی ایران باشد.
وی در پاسخ به شکست احتمالی ایران در پرونده جودو و تاثیری که می‌تواند بر ورزش ایران داشته باشد، خاطرنشان کرد: در ورزش ایران که اتفاق خاصی نمی‌افتد چرا که موضوع مربوط به جودو می‌باشد. بدیهی است اگر رأی دادگاه به نفع ایران نباشد، تعلیق ادامه پیدا خواهد کرد.
موافقت با کناره‌گیری رئیس‌فدراسیون نجات غریق
معاون توسعه ورزش قهرمانی حرفه‌ای وزارت ورزش در رابطه با وضعیت رشته‌هایی که هنوز مجوز فعالیت نگرفته‌اند، در حالی که فاصله زمانی زیادی تا المپیک باقی نمانده است، گفت: از ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ورزش یک مجوز کلی گرفته ایم تا طبق آن بتوانیم اردوهای تیم‌های ملی را آغاز کنیم. هر فدراسیونی که پروتکل بهداشتی خود را آماده کرده باشد و آن را ارائه کرده باشد و در فدراسیون پزشکی- ورزشی و در وزارت ورزش به تصویب رسیده باشد، امکان برگزاری اردوهایش را خواهد داشت و بنابراین منعی از این حیث نداریم. فدراسیون‌ها با توجه به رویدادی که پیش رو دارند، باید اقدام لازم را داشته باشند.
وی همچنین در مورد ایلخان نوری و وضعیتش در فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: وی استعفا کرده و کناره‌گیری وی مورد قبول واقع شده است. ابتدای هفته آینده جانشین وی اعلام خواهد شد.
علی نژاد در مورد اعتراض برخی از ورزشکاران بلینگ و بیلیارد در مورد مدیریت این رشته و اینکه‌هاشم اسکندری پس از یک مرحله جدایی از فدراسیون مجدد بازگشته است، گفت: ما نمی‌توانیم فراتر از قانون پیش برویم. هر اعتراضی باید در چارچوب قانون باشد. فردی که رئیس‌فدراسیون می‌شود برای چهار سال مسئولیت خواهد داشت. آقای اسکندری به دلیل یک قرار‌دادسرا برای شش ماه امکان حضور در مجموعه فدراسیون را نداشتند. آن شش ماه به پایان رسیده و ایشان طبیعتاً بازگشته است. پرونده‌ای در دادسرا برای وی وجود دارد که در حال بررسی است. یعنی هنوز به دادگاه ارسال نشده است. تا زمانی که محکومیت قضایی‌هاشمی اسکندری نداشته باشد اتهامات وارده به وی قابلیتی برای اقدام لازم توسط وزارت ورزش ندارد. هر زمان دستگاه‌های قضایی تصمیم گرفتند ما هم بر آن اساس عمل می‌کنیم. بنابراین اعتراضات مطرح شده درست نیستند.