kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

بانوان ایرانی مقیم ایتالیا یک زندانی را در همدان آزاد کردند

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: با کمک بانوان ایرانی مقیم ایتالیا زن ۴۲ ساله از زندان همدان آزاد شد.


  همدان- خبرنگار کیهان:

یدالله روحانی‌منش بیان کرد: یک زن همدانی چندی پیش با دریافت تسهیلات بانکی اقدام به راه‌اندازی یک خیاطی کرده بود که به علت ناتوانی در پرداخت اقساط با شکایت ضامن راهی زندان شد.
وی اضافه کرد: این زندانی به علت بدهی ۲۵ میلیون تومانی از دی ماه سال گذشته راهی زندان شد که به دنبال مذاکرات صورت گرفته پنج میلیون ریال از این بدهی توسط شاکی بخشیده شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: با کمک بانوان ایرانی مقیم ایتالیا با عنوان گروه «دل‌یار» بخشی از بدهی این زندانی تامین و زمینه آزادی او فراهم شد.
یدالله روحانی‌منش یادآوری کرد: پیش از این نیز بانوان ایرانی مقیم ایتالیا زمینه آزادی دو زندانی را فراهم کردند که در یک پرونده یک زن جوان به علت دریافت تسهیلات بانکی و راه‌اندازی مغازه لوازم بهداشتی بدهکار و زندانی شده بود که با کمک گروه «دل یار» از زندان آزاد شد.
وی ادامه داد: در عین حال یک مرد ۴۰ ساله برای رفع گره از کار دوستش چک وی را ضمانت کرده بود که همکار و دوست او به جای پرداخت وجه چک متواری و این فرد هم با کمک بانوان مقیم ایتالیا سال گذشته از زندان آزاد شد. وی گفت: با کمک خیران نیک اندیش ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد همدان از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه آزاد شدند و تلاش‌ها برای آزادی دیگر زندانیان ادامه دارد. در حال حاضر ۳۰۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های همدان به سر می‌برند که هشت تن از آنها زن هستند.