kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه

وزیر بهداشت: 2 هزار نیروی جدید در اورژانس کشور استخدام می‌شوند

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ بیش از 4/5 میلیون ماموریت در اورژانس کشور انجام شده است، گفت: قرار است دو هزار نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی در مراسم
چهل و پنجمین سالروز تاسیس سازمان اورژانس کشور، اظهار داشت: ما در طول سال ۱۳۹۸ پاسخگوی بیش از ۱۸ میلیون تلفن در اورژانس کشور بودیم و همکاران ما در اورژانس کشور بیش از 4/5 میلیون ماموریت انجام دادند. در سیلاب‌ها و زلزله سال گذشته و اتفاقات دیگری مانند اربعین خدمت‌رسانی کردند. در اربعین نیروهای اورژانس کشور 3/5 میلیون زائر را در پایگاه‌های مختلفی که بر سر راه زوار بود، مدیریت کردند البته امسال داغ این عدم مسافرت را بر دل‌هایمان داریم.
نمکی ادامه داد: در اورژانس کشور توانستند بیش از ۹۶ هزار مورد بیمار قلبی را از طریق کد ۲۴۷ نجات دهند و بیش از ۲۶ هزار مورد سکته مغزی را در دقایق اولیه از مرگ حتمی نجات دهند.
وی با بیان اینکه قرار است دو هزار نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم، افزود: یکی از اقدامات زیبایی که سال گذشته اتفاق افتاد، آمبولانس‌های دریایی بود که برای ساکنین جزایر خلیج همیشه فارس به کار آمد و امسال هم در راه‌اندازی اورژانس ریلی اقدام شد که عید غدیر اولین مورد آن را در استان زنجان راه‌اندازی کردیم و امروز دومین مورد آن را در استان فارس افتتاح کردیم.
 افزایش پذیرش بانوان در اورژانس
وزیر بهداشت گفت: در عین حال اتفاق دیگری که افتاد این بود که از روز نخستین که به وزارت بهداشت آمدم، همواره یکی از نگرانی‌هایم این بود که ما نیازمند پرسنل زن و بانوان در اورژانس کشور هستیم تا خدمت‌رسانی به بانوان حادثه‌دیده راحت‌تر باشد، بر همین اساس بحث به‌کارگیری بانوان در اورژانس کشور مطرح شد که ۱۰ پایگاه در تهران و برخی شهرستان‌ها در این زمینه اختصاص داده شد و همچنین قرار شد از مهر امسال ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان فوریت‌های پزشکی از میان بانوان باشد که این موضوع حلقه خدمت‌رسانی ما را تکمیل می‌کند.
 سرعت خدمات‌رسانی در 5 سال گذشته
 به اندازه 40 سال قدمت اورژانس
خبر دیگر اینکه، رئیس اورژانس کشور به مناسبت فرارسیدن ۲۶ شهریور، روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی، در نشست خبری که به صورت ویدیوکنفرانس در استودیو سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: ما در طی سال‌های گذشته، توانستیم موقعیت اورژانس را توسعه داده و کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان را ارتقا دهیم به‌طوری که در سطح بین‌المللی مطابق با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، در رده گروه اول کشورهای دنیا قرار داریم.
به گزارش وبدا، پیرحسین کولیوند افزود: در پنج سال گذشته سرعت خدمات‌رسانی ما به اندازه 40 سال قدمت اورژانس بوده است، به‌طور مثال، تعداد پایگاه‌های اورژانس از  هزار و 900 پایگاه به سه هزار و 300 پایگاه و تعداد آمبولانس‌ها از دو هزار و400 دستگاه به پنج هزار و 700 دستگاه آمبولانس رسیده است، موتور آمبولانس نداشتیم و در حال حاضر 330 دستگاه  داریم و بالگرد‌هایمان نیز به 45 فروند رسیده است.
کولیوند بیان کرد: امروز خدمات استقرار بالگرد اورژانس در استان خراسان شمالی نیز انجام شده و چهل و ششمین پایگاه بالگرد اورژانس خواهد بود و فعالیت خود را آغاز می‌کند.
تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه
وی ادامه داد: همچنین تربیت نیروی انسانی از تیم‌های عملیات ویژه تا تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه نیز انجام شده است. برای نخستین بار نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در رشته فوریت‌های پزشکی از تکنسین‌های خانم پذیرش شد.
رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: همچنین، در پنج سال اخیر، پنج دستگاه شناور به ناوگان اورژانس کشور اضافه شد که در حال حاضر در آب‌های نیلگون خلیج فارس خدمت‌رسانی می‌کنند. این خدمات‌رسانی بسیار ارزشمند است چراکه افرادی که در سطح آب‌ها برای ماموریت‌ها تردد دارند و نیازمند خدمات اورژانسی می‌شوند، توسط اورژانس شناور خدمت‌رسانی انجام می‌شود.
روحیه داوطلبی و جهادی در ایام کرونا
در سازمان اورژانس
کولیوند گفت: همچنین، خدماتی که در دوران شیوع ویروس کرونا ارائه می‌شود نیز وصف‌ناشدنی است. بسیاری از همکاران اورژانس در این دوران دچار بیماری کرونا شده‌‌اند. روحیه داوطلبی و جهادی در این ایام به خصوص در سازمان اورژانس کشور شکل گرفت که برگرفته از روحیه ایثار و شهادت و از جان‌گذشتگی است که در تمامی کادر اورژانس کشور وجود دارد و با جانفشانی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.
تکمیل پایگاه‌های اورژانس ریلی، در سال آینده
وی بیان کرد: برای سال آینده نیز برنامه‌هایی داریم که از جمله آن می‌توان به تکمیل پایگاه‌های اورژانس ریلی که پیش‌تر در استان زنجان و امروز در شیراز راه‌اندازی می‌شود، اشاره کرد.