kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
معاون کل وزارت بهداشت:

تهران به چهار راه تبادل بیماری کرونا در کشور تبدیل شده است

معاون کل وزارت بهداشت درباره شیوع موج سوم کرونا در کشور هشدار داد و گفت: تهران به چهار راه تبادل بیماری کرونا در کشور تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی با اشاره به اینکه متاسفانه شرایط خوبی نداریم، ‌اظهار داشت: این هفته و هفته گذشته بیماری با شیب بسیار شدیدی افزایش یافته، میزان موارد بستری در تهران دو برابر شده و در کل کشور هم نیز موارد بیماری رو به افزایش است.
حریرچی با اشاره به اینکه ما و کشورهای دیگر درگیر امواج طوفانی هستیم، ادامه داد: بیماری بدون هیچ شوخی و تسامحی منتظر غفلت‌های ماست، فرقی نمی‌کند تجمع به چه صورتی باشد تجمع مترادف با افزایش بیماری است و لذا جامعه‌ای هوشمند است که تجمعات غیرضروری را به صفر برساند.
وی افزود: رفتن به مدرسه، دانشگاه و سر کار ضروری است و با مدیریت می‌توان این امور را برگزار کرد اما هرگونه تجمعی که غیر‌ضروری است موجب انتقال بیماری می‌شود.
معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تهران به چهارراه تبادل بیماری کرونا در کشور تبدیل شده است، گفت: کشورهای مختلف محدودیت‌های سفت و سختی را در نظر گرفته‌اند، در انگلیس تجمع ۶ نفر جرم است.
حریرچی با اشاره به اینکه در این چند ماهه چه زمانی مراسم خانگی را جرم‌انگاری کردیم، اظهار داشت: در تاسوعا و عاشورا برخی از مردم بساطشان را جمع کردند و به شمال رفتند، لذا ممکن است تصمیمات سختی گرفته شود، کشورهایی همچون فرانسه و انگلیس تصمیمات سختی را اعمال کردند، در استرالیا شبه حکومت نظامی اعمال شد.
وی با بیان اینکه پاساژها یکی از مکان‌هایی است که در آن موارد مقابله با کرونا کمتر رعایت می‌شود، بیان کرد: تهران پایتخت کشور است و از لحاظ باسوادی بالاترین است چون اکثر دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در تهران قرار دارد اما از لحاظ رعایت یکی از ضعیف‌ترین نقاط کشور در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
معاون کل وزیر بهداشت درباره میزان ابتلا و بستری بیماری آنفلوآنزا گفت: جوان‌ها نیاز به تزریق واکسن ندارند، درصدی از مردم که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند می‌توانند موجب افزایش شیوع کرونا شوند اما استفاده بیش از ۸۰ درصدی از ماسک، تاثیر معنی‌داری بر میزان ابتلا خواهد داشت.