kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

آمارکرونایی‌ها از ۵ میلیون تن گذشت (هند)

وزارت بهداشت هند اعلام کرد با ثبت ۹۰ هزار و ۱۲۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در یک روز، آمار کل ابتلا به کرونا در این کشور به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری ایندیا تودی، وزارت بهداشت هند دیروز اعلام کرد در یک روز گذشته یک هزار و ۲۹۰ نفر در هند بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که به این ترتیب تاکنون ۸۲ هزار و ۶۶ نفر در این کشور قربانی این بیماری شده‌اند.
هند هم اکنون دارای سریع‌ترین نرخ رشد ابتلا به کرونا در جهان است و تنها در ۱۲ روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در این کشور به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. پس از آمریکا، هند در جایگاه دوم جهان از نظر بیشترین مبتلایان به کرونا می‌باشد.
یک مقام ارشد در وزارت بهداشت هند گفت: حداقل ۶ درصد از یک میلیون مورد ابتلای فعال کرونا در هند به اکسیژن احتیاج دارند.
در مراحل اولیه رشد کرونا در هند، این کشور در میان معدود کشورهای جهان قرار داشت که یک قرنطینه سراسری را وضع کرد. در واقع هند بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر را قرنطینه کرد.
هدف اولیه وضع قرنطینه در این کشور شکست زنجیره انتقال این ویروس اعلام شده بود؛ در نتیجه کاهش رشد اقتصادی به عنوان نتیجه این قرنطینه قابل پیش‌بینی بود. اما اکنون مشخص شده است که این قرنطینه تنها گسترش ویروس کرونا در هند را به تاخیر‌انداخته
است.
در صورتی که نرخ کنونی ابتلا به کرونا در هند تا پایان ماه اکتبر ادامه یابد، انتظار می‌رود که هند تا ماه آینده از آمریکا (با ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا) عبور کرده و در جایگاه اول جهان از نظر ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرد.
در ماه جاری (سپتامبر) بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده‌اند که این بیشترین آمار ابتلای ماهانه به کرونا در هند از زمان آغاز انتشار این بیماری است.