kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
پس از یک دوره نزولی

شاخص کل بورس 57 هزار واحد رشد کرد

در شرایطی که شاخص کل بورس حدود یک ماه نزولی بود، با شروع هفته جاری مجددا رشد خود را آغاز کرد و تنها در روز گذشته بیش از 57 هزار ترقی نمود.

 

بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش‌های پیاپی در هفته‌های پیش، این هفته در پی تصمیمات روز پنج‌شنبه شورای عالی بورس در روند مناسبی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که غیر از یک روز، شاخص کل در بقیه روزها افزایشی بود. روز گذشته هم با باز شدن بازار شاخص کل بورس روند افزایش یافته و در پایان معاملات با جهش 57 هزار و 648 واحد به رقم یک میلیون و 664 هزار و 894 واحد رسید.
در همین زمینه یک کارشناس بازار سرمایه با‌ اشاره تشدید رشد بازار ارز، سکه و بورس در چند ماه گذشته اظهار داشت: بازاری که تا این اندازه رشد کرده است، برای تداوم رشد نیاز به محرک دارد که برای بازارهای کشور، این محرک باید انتظارات تورمی باشد.
مهرزاد منتظری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا، با ‌اشاره به جلساتی که در دولت یا سازمان بورس درمورد بازار سرمایه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف جلسات مذکور، این نیست که اقدامی انجام دهند که بازار رشد کند بلکه سعی می‌کنند بازار را مدیریت کنند تا هیجان وارد بازار نشود.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: منظورم هیجانی است که چند روزی شاهد آن بودیم و کل بازار صف فروش بود و ترس عجیبی در بازار وجود داشت. اگر این فضا در بازار غالب شود شرایط خوبی برای دولت ایجاد نخواهد شد. در یک تا دو هفته گذشته در صحبت‌های آقای همتی هم دیدیم که اعلام کرد بازارهای مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند.
منتظری با ‌اشاره به صحبت‌های رئیس ‌کل بانک مرکزی گفت: به نظر من در دولت هم نگرانی وجود دارد که اگر بازار بورس مدیریت نشود و ریزش شدید داشته باشد، محرک دلار و مسکن می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالان بازار ترجیح می‌دهند در بازار دخالتی صورت نگیرد، گفت: فعال بازار ترجیح می‌دهد خیالش راحت باشد از اینکه کشف قیمتی که انجام می‌شود واقعی است. اما از طرف دیگر چند میلیون سهام‌دار جدید درگیر این بازار شده‌اند و اگر این بازار از طرف دولت مدیریت نشود، این سهام‌داران طوری از این بازار می‌ترسند که عطای آن را به لقایش می‌بخشند.