kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

دستگاه قضایی با متجاوزان به حریم دریا برخورد خواهد کرد




   رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی استان، هرگونه عملیات اجرایی و فعالیت در محدوده ژئو پارک قشم و غار نمکدان متوقف و این مصوبه به دادستان قشم جهت اجرا ابلاغ شده است.
علی صالحی با‌ اشاره به اهمیت ژئو پارک قشم به‌عنوان تنها ژئو پارک منطقه خاورمیانه و همچنین غار نمکدان به‌عنوان بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین غار نمکی جهان اظهار داشت: این پدیده کم نظیر و استثنایی نیازمند مراقبت و دقت زیاد برای حفظ آن است چرا که این جاذبه طبیعی میراثی ارزشمند برای آیندگان و سرمایه‌ای برای کشور محسوب می‌شود.
وی ثبت جهانی این اثر مهم را در یونسکو، نشان از جایگاه ویژه آن برشمرد که افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و خصوصاًً استان هرمزگان به شمار می‌آید.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان جلوگیری از واگذاری‌های غیرکارشناسی و غیرمسئولانه اراضی پرورش میگو در حریم این ژئوسایت و ممانعت از ادامه عملیات اجرائی در محدوده غار نمکدان را مطالبه همه دلسوزان اعلام کرد.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و در چارچوب قانون را با جدیت دنبال خواهد کرد.
وی ضمن تأکید بر حفظ حقوق سرمایه‌گذارانی که در پروژه‌های پرورش میگو در این اراضی سرمایه‌گذاری کرده‌اند خاطرنشان کرد: باید میزان خسارت به سرمایه‌گذاران مشخص شود و اقدامات لازم برای جبران خسارات و یا اختصاص زمین مناسب در محلی دیگر و خارج از محدوده ژئوپارک صورت پذیرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در پایان تأکید کرد: عدم توجه به حقوق عامه در برخورداری از دریا به‌عنوان یک نعمت الهی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود، لذا دستگاه قضایی استان هرمزگان با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی با متجاوزان به حریم دریا و تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال برخورد خواهد کرد.