kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

اخبار کوتاه از فوتبال



گزینه ایرانی – آلمانی برای نیمکت سرمربیگری استقلال
با منتفی شدن بازگشت آندره استراماچونی به تیم فوتبال استقلال، مسئولان این باشگاه انتخاب «الکساندر نوری» مربی ایرانی- آلمانی و سرمربی سابق هرتابرلین و وردربرمن را در دستور کار قرار‌داده‌اند.
با شرایطی که آندره استراماچونی برای بازگشت به استقلال پیش کشیده بود، موانع بزرگی پیش روی مسئولان این باشگاه برای جذب مجدد وی بوجود آمد. هرچند پیش از آن هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مخالفت خود را با بازگشت استراماچونی در پی قانون منع به کارگیری مربی و بازیکن خارجی اعلام کرده بودند.با جدایی مجیدی و منتفی شدن بازگشت استراماچونی، مسئولان این باشگاه سراغ گزینه بعدی خود رفتند. این برنامه که قبلاً هم درباره آن خبرهایی منتشر شده بود، مشتمل بر سرمربیگری الکساندر نوری مربی دو رگه ایرانی- آلمانی است و مذاکره با این مربی جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.نوری بارها از علاقه خود برای حضور در ایران و کار در کشورمان صحبت کرده بود. وی سابقه کار به عنوان سرمربی تیم‌های هرتابرلین و وردربرمن آلمان را هم در کارنامه دارد و مدتی هم دستیار «کلینزمان» در تیم هرتابرلین بود.کادر فنی الکساندر نوری برای استقلال هم از نفراتی تشکیل شده است که قبلاً سابقه بازی در این تیم را داشته‌اند از جمله آرش برهانی و فریدون زندی.زندی دوره‌های مربیگری خود را در آلمان پشت سر گذاشته و در صورت توافق نهایی، نوری را روی نیمکت تیم سابق خود همراهی می‌کند. گفته می‌شود برای پست سرپرستی هم یکی از بازیکنان سابق استقلال که در سال‌های اخیر از فوتبال خداحافظی کرده، مدنظر قرار دارد. با این حساب و در صورتی که مذاکره استقلال با نوری به نتیجه نهایی برسد، باید شاهد تحولات گسترده‌ای روی نیمکت آبی‌ها باشیم؛ نیمکتی که باوجود قانون منع به کارگیری مربیان خارجی رنگ و بوی ایرانی- آلمانی خواهد داشت.
3 ماه محرومیت قطعی برای سرمربی سابق تراکتور
سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتور طبق تصمیم کمیته انضباطی به سه ماه محرومیت قطعی محکوم شده است. اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز دوشنبه جلسه‌ای را با حضور ساکت الهامی تشکیل دادند تا درباره تخلفات وی در جریان دیدار فینال جام حذفی بین تراکتور و استقلال پس از شنیدن دفاعیات این مربی تصمیم گیری شود.اعضای این کمیته پس از بررسی پرونده به جمع‌بندی رسیده‌اند و برهمین اساس طبق حکم سه ماه محرومیت قطعی و سه ماه محرومیت تعلیقی برای الهامی در نظر گرفته شده است که البته وی می‌تواند نسبت به این حکم در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درخواست تجدیدنظر کند.
بلاتکلیفی در باشگاه آلومینیوم
تیمی که بعد از ۱۸ سال به لیگ برتر صعود کرده برای حضور در سطح اول فوتبال ایران با مشکلات زیادی مواجه شده است. در حالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری خود را آماده حضور در این مسابقات می‌کنند و بازیکنان مختلفی جذب تیم این تیم‌ها شده‌اند، این روزها باشگاه آلومینیوم اراک به خواب زمستانی رفته است و حتی صحبت از انتخاب یک سرمربی دیگر برای نشستن روی نیمکت اراکی‌ها می‌شود. طبق اعلام مدیران آلومینیوم قرار است طی روزهای آینده بودجه مورد نظر این باشگاه برای آغاز فصل نقل و انتقالات باشگاه تعیین شود اما هنوز چیزی مشخص نیست و اراکی‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند. روزگذشته تعدادی از هواداران متعصب آلومینیوم با تجمع در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک نسبت به بلاتکلیفی این تیم در بازار نقل و انتقالاتی اعتراض کردند. آنها از مسئولان استان مرکزی و هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم خواستند تا مسائل مربوط به بودجه این باشگاه را حل و تیم محبوبشان را حمایت کنند. آلومینیوم اراک تاکنون بازیکنی جذب نکرده است و فصلی خاموش را سپری می‌کند. باید دید طی روزهای آینده مشکلات مدیریتی این باشگاه حل خواهد شد یا اینکه اراکی‌ها در بدو ورود به لیگ برتر وارد بحران مالی و مدیریتی خواهند شد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*به گزارش باشگاه استقلال، طی مذاکراتی که میان باشگاه استقلال و علی کریمی و مدیر برنامه‌های وی شده، مشخص شد که موضوع ادامه همکاری با این بازیکن در فصل آتی به هیچ عنوان ارتباطی با مسائل مالی ندارد و این بازیکن صرفا به دلایل شخصی و حرفه‌ای، نیاز به زمان جهت تصمیم‌گیری دارد.ضمنا با این بازیکن توافق شده تا به زودی به کاروان استقلال در دوحه اضافه شود.
*حامد نورمحمدی مدافع فصل گذشته نفت مسجدسلیمان، به مس رفسنجان پیوست.
*باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد درصورت بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه طی امروز و فردا، جای نگرانی وجود ندارد و به محض واریز پول برانکو طی 20 روز آینده، پنجره باز خواهد شد.
*رضا جبیره مهاجم فصل گذشته نفت آبادان با قراردادی یک ساله به پیکان پیوست. مهدی شریفی، بازیکن سابق پرسپولیس، سپاهان و تراکتور هم که در فصل گذشته راهی لیگ آذربایجان شده بود، رسما به عضویت پیکان درآمد.