kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

خنثی شدن توطئه دشمنان برای تعلیق ورزش

با وجود برخی جریانات سیاسی از سوی رسانه‌های معاند برای تعلیق ورزش ایران، کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد چنین موضوعی مطرح نیست.



موضوعی که اخیرا کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با آن روبه‌رو شده و برخی مقامات سیاسی و رسانه‌های معاند به آن دامن زده‌اند، مربوط به اجرای حکم قصاص در مورد نوید افکاری است. در این بین، رسانه‌های ضدانقلاب و دشمنان ایران سعی در بهره‌برداری سیاسی از این اتفاق هستند؛ به طوری که با مطرح کردن تعلیق ورزش ایران و اخراج از تمامی رویدادها در تلاش هستند تا جو را متشنج کنند؛ موضوعی که راه به جایی نبرد و اظهارات نایب‌رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک آبی شد روی این آتش شعله‌ور شده از سوی دشمنان.
در حالی که در نامه‌ها به کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی، برخی جریانات سیاسی با تشکیل کمپین‌ها و هشتک‌ خواستار رسیدگی به این پرونده شده بودند اما توماس باخ رئیس‌IOC و همین‌طور جان کوتز نایب‌رئیس‌کمیته بین‌المللی پاسخی دادند که توطئه دشمنان ایران را برای تعلیق کشورمان خنثی کرد. جان کوتز نایب‌رئیس‌IOC امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد بعید است کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال تعلیق یا اخراج ایران از جنبش المپیک به دنبال اعتراض در مورد اعدام نوید افکاری توجه کند. وی خاطرنشان کرد: «ما در این خصوص با رئیس‌IOC صحبت کردیم. موضوع این است که اتفاق رخ داده در جریان رویداد ورزشی نبوده است.