kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

عراق واردات ۲۹ محصول کشاورزی را ممنوع کرد

نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: واردات ۲۹ قلم محصول کشاورزی بر اساس اعلام دولت عراق به این کشور ممنوع شده است.



شهلا عموری، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بر همین اساس از تجار ایرانی در خواست می‌شود با توجه به لیست اعلامی‌از سوی کشور عراق نسبت به بارگیری کالاهای منع شده اقدام نکنند. وی ادامه‌داد: اطلاع تجار از ممنوعیت‌های واردات به کشور عراق باعث می‌شود تا روند صادرات دیگر کالاها به این کشور به‌صورت روان انجام شود. دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با‌ اشاره به اینکه محصول خرما از جمله مواردی است که واردات آن به عراق، ممنوعیت دائمی‌دارد افزود: خیار، ذرت زرد علوفه، بادمجان، کلم، گل کلم، هویج، کنار، سیب زمینی، کاهو، سیر، کدو، فلفل، تخم‌مرغ، مرغ زنده، گوجه فرنگی، شلغم و چغندر بخشی از اقلامی‌است که کشور عراق واردات آنها را ممنوع کرده  است.
عموری درخصوص دیگر محصولات ممنوع شده برای واردات به کشور عراق بیان داشت: مرغ کامل ذبح شده، عسل، ماهی دریایی منجمد، هندوانه، خربزه، باقلای سبز، جو علوفه، گندم، گاو و گوسفند، علوفه صنعتی و شیره خرما نیز اقلام ممنوع الورود به عراق هستند.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان‌کرد: در اولین روز از فعالیت مرز چذابه طی هفته جاری(روز یکشنبه) تعداد ۱۲۱ دستگاه کامیون عراقی حامل انواع کالاهای ایرانی به میزان سه هزار و ۸۳۸  تن وارد این کشور شد.