kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر:

6 هزار دستفروش در 40 بازار محلی تهران جا‌نمایی شدند

مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر گفت: رویکرد ما حمایت از دستفروشان به‌گونه‌ای است که فعالیتشان را بدون آسیب به حقوق شهروندان ادامه دهند.




به گزارش خبرگزاری فارس، سید علی مفاخریان با بیان اینکه تا کنون ۶ هزار دستفروش در تهران شناسایی و جانمایی شده‌اند، اظهار داشت: در مجموع اطلاعات ۱۰ هزار نفر در سامانه مربوط ثبت شده است که بخش عمده افراد احراز هویت و در ۴۰ بازار محلی ایجاد شده جانمایی شدند.
مفاخریان افزود: سامانه‌ای به اسم سامان بازار و به آدرسhttp://Samanbazar.tehran.ir را فعال کرده‌ایم و کسانی که بخواهند از دستفروشی کسب درآمد کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه فعال کنند. وی ادامه داد: فهرستی از دستفروشان فعال در پایتخت وجود دارد اما اطلاعات آن غیرقابل اعتماد است چراکه افراد نگران ارائه اطلاعات کسب و کار خود به مجموعه‌های مدیریت شهری هستند، بنابراین باید در ابتدا اعتمادسازی انجام شود. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه دو گروه دستفروشی و بساط گستری در پایتخت وجود دارد، گفت: کسانی که با خرده‌فروشی قصد امرار معاش دارند و افرادی که سازمان‌یافته و سودجو هستند. مفاخریان افزود: در دو سال گذشته، پس از مصوبه مرتبط، در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و کار نگارش دستورالعمل‌های اجرایی در کمیته‌های مربوطه در حال بررسی است. وی با تأکید بر اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاه‌های مخاطب این مصوبه است، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلفی درباره این مصوبه وظایفی را برعهده‌ دارند،اداره صنعت و معدن، تعزیرات، پلیس و... باید در اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تأکید کرد: مشاغل سیار و بی‌کانون، صنف و اتحادیه ندارند که از آنها حمایت کند، ما این کار را انجام می‌دهیم تا این افراد ساماندهی شوند و کسب و کارشان در نقاط مجاز ادامه داشته باشد.