kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
در اعتراض به نشریه فرانسوی

لبیک یا رسول‌الله(ص) در سراسر کشور طنین‌انداز شد

در پی اهانت وقیحانه و بی‌شرمانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) سراسر ایران اسلامی صحنه تجمعات اعتراضی و ابراز انزجار از دولت‌های استکباری شد.

تجمع اعتراضی مردم تهران در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) با سخنرانی حجت‌‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و مداحی حاج نریمان پناهی و حاج مهدی رسولی برگزار شد.
به گزارش فارس، در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بین حضار توزیع شد و تجمع‌کنندگان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند.
تجمع بزرگ مردمی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و قرآن کریم همچنین در حرم مطهر رضوی(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س)
برگزار شد.
سفیر فرانسه را اخراج کنید
دانشجویان و اقشار مردمی مشهد با حضور مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مشهد ضمن اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص)، خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند.
حاضران در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین «از جنایات فرانسه پناه دادن به حیوان جانی»، «از جنایات فرانسه توهین‌های مکرر به پیامبر اسلام»، «از جنایات فرانسه تربیت نیروهای غربگرای نفوذی»، «ما با ولایت زنده‌ایم» و سر دادن شعارهای پر صلابت «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فرانسه» و «هیهات مناالذله» نفرتشان را نسبت به این اعمال غیر انسانی نشان دادند.
مردم، طلاب و دانشجویان انقلابی با تظاهرات در مقابل نمایندگی وزارت خارجه در مشهد باری دیگر سیلی محکمی به مزدوران و جنایتکاران زمانه زدند و به مسئولان هشدار دادند که توهین به مقدسات و اعتقاداتشان امری نیست که به سادگی بتوان از آن چشم پوشید.
مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار تبریز هم مانند دیگر نقاط ایران اسلامی، عصر پنجشنبه بیستم شهریور با اجتماع در گلزار شهدای وادی رحمت این شهر که با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همراه بود، خشم خود را به دشمنان و بدخواهان اسلام نشان دادند. اجتماع کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فرانسه» هتک حرمت به مقدسات اسلام به ‌ویژه پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را محکوم کردند.
به گزارش تسنیم، مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان نیز در محکومیت اهانت به پیامبر(ص) در مسجد جامع زاهدان تجمع کرده و ندای «لبیک یا رسول‌الله(ص)» سر دادند. مردم بصیر و همیشه در صحنه زاهدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ‌انزجار خود را از دولت‌های استکباری اعلام و ‌اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.
در این تجمع مردم با سردادن شعارهای «الله اکبر»، «سکونت هر مسلمان خیانت، است به قرآن»، «مرگ بر سه ابلیس آمریکا و اسرائیل و انگلیس»، «لبیک یا رسول‌الله(ص)» ضمن اعلام بیعت مجدد با پیامبر اکرم(ص)، خواستار برخورد جدی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت امور خارجه با این گونه اقدامات شدند.
مردم شیعه و سنی استان کردستان هم در محکومیت اهانت به پیامبر(ص) در مسجد جامع سنندج تجمع کرده و ندای «لبیک یا رسول‌الله (ص)‌» سر دادند.
تجمع مردمی محکومیت هتک حرمت به قرآن مجید و ساحت پیامبر اعظم(ص) در کرمان نیز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت‌الاسلام علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و اقشار مختلف مردم در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.
مردم مومن و ولایی گیلان هم با حضور در اجتماع محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) و سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا محمد(ص)» بار دیگر خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دادند.
مردم استان البرز نیز در پی توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) و حمایت مکرون از این اقدام به بهانه آزادی بیان، تجمع کردند.
همچنین، تجمع اعتراضی مردم قزوین در محکومیت اهانت به نبی مکرم اسلام‌(ص) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی از مردم مومن و ولایت‌مدار قزوینی در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد.
مردم خداجو و ولایتمدار همدان نیز با تجمع در مسجد جامع خشم و انزجار خود را نسبت به توهین نشریه فرانسوی به ساحت ملکوتی پیامبر اکرم(ص) اعلام کردند.
در این تجمع که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، مردم با سردادن شعارهای «الله اکبر»، «سکونت هر مسلمان خیانت، است به قرآن»، «مرگ بر سه ابلیس آمریکا و اسرائیل و انگلیس»، «لبیک یا رسول‌الله(ص)» ضمن اعلام بیعت مجدد با پیامبر اکرم(ص)، خواستار برخورد جدی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت امور خارجه با این گونه اقدامات شدند.
مردم ایلام هم در پی هتک حرمت روزنامه فرانسوی شارلو ابدو به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام در مصلی ایلام تجمع و این اهانت را محکوم کردند.
مردم اردبیل نیز با حضور در شهیدگاه اردبیل خشم و انزجارشان را نسبت به هتک حرمت به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.
مردم ولایتمدار و فهیم استان لرستان نیز انزجار خود از اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را با تجمع در مصلی نماز جمعه و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با سر دادن شعارهای «لااله الا الله محمد رسول‌الله»، «مرگ بر فرانسه»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «فرانسه حیا کن» اعلام کردند.
همچنین، طلاب و دانشجویان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان با شعارهای «سکوت هر مسلمان اهانت است به قرآن»، « مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» این اقدامات موهن را محکوم کردند.
مردم شیراز نیز در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی در محکومیت این حرکت بار دیگر با پیامبر(ص) بیعت کردند.
تجمع‌کنندگان در این تجمع اعتراضی با سر دادن شعارهای «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر آل‌سعود خائن» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو و دولت‌های استکباری اعلام دادند.
محکومیت سکوت ذلت‌بار سیاست‌بازان فرانسوی
 به بهانه واهی آزادی بیان
شرکت کنندگان در این تجمعات در قطعنامه‌ای تأکید کردند: مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از اهانت وقیحانه و گستاخانه به کلام‌الله مجید و ساحت قدسی حضرت رسول اعظم در کشورهای غربی را اعلام و سکوت ذلت‌بار به بهانه واهی آزادی بیان سیاست‌بازان فرانسوی خاصه توجیهات غیرقابل قبول شخص رئیس‌جمهور فرانسه را شدیداً محکوم می‌نماییم.
به گزارش فارس، در ادامه این قطعنامه آمده است: با هوشیاری و غفلت ننمودن از دسایس ضد بشری دشمن شماره یک بشریت، کماکان شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و ولد نامشروعش، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را ام الفساد قرن دانسته، هرگونه اقدام در راستای اسلام‌هراسی و حرکت‌های دشمنانه علیه مقدسات میلیاردها انسان آزاده را برگرفته از سیاست‌های خصمانه و توطئه‌های شیطانی آنها می‌دانیم.
شرکت کنندگان همچنین خاطرنشان کردند: خیانت نابخشودنی سران نگون‌بخت امارات متحده عربی هم‌پیمان شیطان بزرگ به اسلام و مسلمین با پذیرش ددمنشی عادی‌سازی روابط ذلت‌بار با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین را شدیداً محکوم و نسبت به تکرار این جنایت و خیانت فراموش نشدنی توسط دیگر سران نابخرد برخی کشورهای عربی هشدار می‌دهیم.
در این بیانیه تصریح شده است: با التزام عملی به اصل مترقی ولایت فقیه، رمز عزت و اقتدار مثال ‌زدنی کشور بقیه‌الله الاعظم و سعادت همگان را در اطاعت محض از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی دانسته و آمادگی تا پای جان خود برای حفظ بصیرت، هوشیاری و عمل به وظیفه در این طریق الهی را اعلام می‌نماییم.