kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
مخالفت مسئولان فدراسیون کشتی با جدایی سرمربی تیم ملی

قهر تا المپیک ممنوع است طالقانی: خودم بنا را به کشتی برمی‌گردانم

مسئولان فدراسیون کشتی به کناره‌گیری محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی واکنش نشان دادند و ابراز امیدواری کردند این مربی موفق کماکان به همکاری‌اش با فدراسیون ادامه دهد.


سرویس ورزشی-

کناره‌گیری ناگهانی محمد بنا خبر عجیبی بود که عصر یکشنبه در محافل ورزشی مطرح شد. گویا مباحث عنوان شده در جلسه سرمربیان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی با مسئولان فدراسیون، یکی از دلایل ناراحتی بنا از اتفاقات فدراسیون کشتی است. شنبه این هفته مسئولان و مربیان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی تشکیل جلسه دادند تا درباره چگونگی برپایی اردو در روزهای کرونایی تصمیم گیری کنند. در این جلسه اختلاف نظر‌هایی در مورد تعداد کشتی‌گیران دعوت شده به اردو و همچنین مدت تشکیل اردو وجود داشت. بنا بر اعلام خبرگزاری تسنیم، نظر فدراسیون بر تشکیل اردوهای ابتدایی با حدودا 20 کشتی‌گیر و 4 روزه بوده اما سرمربیان تیم ملی روی یک هفته و تعداد بیشتر کشتی‌گیران نظر داشتند.
درنهایت وقتی از میان اختلاف نظرها در مورد چگونگی برگزاری اردو، بین حاضران در جلسه توافق ایجاد نمی‌شود، تصمیم بر این می‌شود که برگزاری اردو تا روز اعلام اتحادیه جهانی مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جهانی 2020 مسکوت بماند. این در حالی است که اتحادیه جهانی کشتی همچنان در مورد برگزاری قطعی مسابقات در صربستان اعلام نظر نکرده و گفته شده تماس تلفنی علیرضا دبیر با نناد لالوویچ نیز موید این نکته است که تا دهم مهرماه تکلیف برگزاری قطعی مسابقات مشخص نخواهد شد.
خلاصه اینکه بعد از این جلسه، محمد بنا ظاهرا ناراحتی‌اش از ماهیت جلسه را اعلام کرده و می‌گوید که همکاری‌اش با فدراسیون کشتی تمام است. البته غلامرضا محمدی در این‌باره اظهارنظری نداشته اما چیزی که مشخص است اختلافاتی درخصوص لیگ نیز در میان است. اینکه این اعتقاد برای مربیان تیم ملی وجود دارد که لیگ برای فدراسیون در اولویت است.
دبیر: استعفای بنا جدی نیست
علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی با اطلاع از این موضوع یکشنبه شب در گفت‌و‌گو با یکی از بخش‌های خبری درباره کناره‌گیری بنا گفت: محمد بنا به من پیامک داد. یک سری صحبت‌هایی مطرح کرد با این مضمون که من خسته ‌شده‌ام و دیگر نمی‌توانم همکاری کنم. اصولا در ورزش چنین اتفاقاتی زیاد رخ می‌دهد و ما صبر می‌کنیم بعد که فضا آرام شد فرد را صدا کرده و صحبت می‌کنیم. من الان فضا را این‌طوری می‌بینم و خیلی استعفای محمد بنا را جدی نمی‌بینم.
وی ادامه داد: بنا هم برای من و هم جامعه کشتی خیلی عزیز است. دوستش داریم و خودش هم این را می‌داند.
رئیس‌فدراسیون کشتی در رابطه با اینکه آیا استعفای بنا به جلسه شنبه فدراسیون در مورد تشکیل اردوی تیم ملی در ارتباط است، گفت: شما حق بدهید 7 ماه است که کشتی بلاتکلیف شده و آقای بنا هم بالاخره وقتی چنین مسئولیتی را قبول کرده، باید به مردم و فدراسیون پاسخگو باشد. او هم فردی مسئولیت‌پذیر است و این مسئله به او فشار می‌آورد. استعفای او می‌تواند بی‌دلیل هم نباشد. او برای خودش دلایلی داشته و این خبر پخش شده است.
دبیر در خاتمه تصریح کرد: استعفای محمد بنا رسمی نبوده، از مردم می‌خواهم دعا کنند این وضعیت زودتر تمام شود که بتوانیم به شرایط عادی برگردیم. آقای بنا هم باید بداند چه در کشتی باشد و چه نباشد برای ما عزیز است و زحماتی که کشیده بر هیچ کسی پوشیده نیست. آرزو می‌کنیم خستگی‌اش در رود تا همچنان در خدمتش باشیم.
طالقانی: خودم بنا را برمی‌گردانم
بعد از دبیر نوبت به محمدرضا طالقانی عضو هیئت‌رئیسه و رئیس‌پیشین فدراسیون کشتی رسید تا درباره این کناره‌گیری بگوید: از محمد بنا می‌خواهم که بیاید و به خاطر مردم کار کند. طالقانی در تشریح درخواستش عنوان داشت: خودم می‌روم دنبال بنا. تا المپیک نباید از این حرف‌ها داشته باشیم. قهر ممنوع! به خاطر مردم و کشتی باید کنار علیرضا دبیر بایستیم. وزیر ورزش به من گفت مدیران فدراسیون جوان هستند و تو باید عضو هیئت‌رئیسه باشی. من هم گفتم به احترام کشتی و به خاطر المپیک می‌آیم. من هم الان خودم از محمد بنا درخواست می‌کنم که برگردد.
وی افزود: چندین بار در دوره ما محمد بنا قهر کرد و من توسط دوستان او را آوردم و هر چیزی گفت، گفتم قبول است. حاصل آن را هم دیدیم. الان هم از محمد بنا می‌خواهم که بیاید و به خاطر مردم کار کند. آقای بنا دیدی که در المپیک لندن وقتی بچه‌های تو طلا گرفتند، خودت ‌گریه کردی و 80 میلیون ایرانی هم اشک ریختند. پس الان هم پا پس نکش.
طالقانی در پایان گفت: ما نوکر این مردم هستیم و باید بایستیم و کار کنیم. همه مشقت‌ها از جمله بی‌پولی را به جان بخر. الان وقت قهر نیست تا ان‌شاءالله در مردادماه سال آینده مردم به نشانه شایستگی سرشان را بلند کنند. در این همه مشکلات حداقل یک نفس راحت بکشند. خودت به من گفتی باید جانمان را برای این مردم بدهیم.
سرمربی جدید معرفی می‌شود؟
هر چند مسئولان فدراسیون کشتی در صحبت‌هایشان از تمایل برای ادامه همکاری با محمد بنا گفتند ولی برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که شاید این بار قهر و استعفای بنا، منجر به قطع همکاری او با فدراسیون شود. گفته می‌شود که اگر مذاکرات فدراسیون کشتی با بنا ظرف یکی‌، دو روز اخیر به نتیجه نرسد، آن وقت احتمال آن می‌رود که فدراسیون سرمربی جدیدی را برای تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب کند.
لازم به یادآوری است که در دوره ریاست رسول خادم نیز محمد بنا یکی، دو بار از سمتش کناره‌گیری کرد و در نهایت کار به آنجا کشیده شد که خادم علی‌رغم میل باطنی، فرد دیگری را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب کند.