kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

ایران به خاطر مذاکرات هسته‌ای غزه را فراموش نمی‌کند(خبر ویژه)

ایران در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای غزه را از دست نمی‌دهد و فراموش نمی‌کند.
روزنامه لبنانی النهار در تحلیلی نوشت: تهران همچنان مواضع خود در قبال حکومت سوریه را حفظ کرده و هیچ‌چیز که مانع از حمایتش از جریان مقاومت شود، وجود ندارد. مصر و به دنبال آن عربستان هر دو از توقف خونریزی‌های جدید اسرائیل در غزه حداقل از بعد انسانی آن ناتوان هستند و برایشان امکان‌پذیر نیست که با حماس که از سیاست‌های آنها به دور است و تلاش می‌کند همچنان راه و روش اخوان‌المسلمین در منطقه را دنبال کند، کنار بیایند.
ایسنا افزود: موشک‌های جنگی قسام که توسط گروه‌های  فلسطینی ساخته شده‌اند به خوبی استمرار روابط تهران و حماس را نشان دادند. موشک‌هایی که به روشنی جای انگشت ایرانی‌ها بر روی آنها دیده می‌شود. تمایل حماس به ایران و سوریه به دلیل ریشه‌های اخوانی‌اش با آغاز بحران سوریه رنگ باخت و بعضی از موازنه‌های سیاسی خود را به دلیل درگیر شدنش در بحران سوریه از دست داد، اما با سقوط حکومت اخوان در مصر به سرعت محاسبات خود را مورد بازنگری قرار داد. این در حالی است که کتائب الاقصی به هیچ‌وجه روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع نکرده است. در ماه‌های اخیر گزارش شده که حماس بیش از پیش به ایران نزدیک شده است.
این روزنامه نوشت: به هر حال نمی‌توان انتظار نداشت که تهران به این سادگی برگه برنده خود را در پیشبرد طرح‌های منطقه‌ای آن هم  در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای‌اش با غرب از دست بدهد. جنگ اخیر غزه به خوبی نشان داد که ایران به هیچ‌وجه از رویکرد خود دست نکشیده و همچنان به خطوط قرمز خود پایبند است