kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
آخرین خبرها از جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها

غزه همچنان در آتش و خون

ارتش رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس ‌موقت بار‌دیگر حملات هوایی، دریایی و زمینی خود علیه غزه را آغاز کرد و تعداد دیگری از غیر نظامیان فلسطینی را به خاک و خون کشید.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حملات اسرائیل از زمین، دریا و هوا به شرق غزه از جمله شجاعیه جبالیا و شعف آغاز شد و جنگنده‌های این رژیم مناطق مختلف غزه را بمباران کردند. این در حالی است که مصر، آمریکا و سازمان ملل به رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس هفت روزه را داده بودند و وزرای کشورهای غربی در اجلاس پاریس خواستار آتش‌بس دائم بین حماس و رژیم صهیونیستی شده بودند.
رژیم صهیونیستی بدون توجه به این پیشنهادات از روز گذشته حملات وحشیانه خود را آغاز کرد و هنوز از تعداد تلفات و مجروحان آماری گزارش نشده است.
در پی حملات مجدد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین نیز حملات موشکی خود به شهرهای فلسطین اشغالی را از سر گرفت و ده‌ها موشک به سوی سدیروت، اشدود و تل‌آویو پرتاب کرد.
گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین در طول دو روز گذشته 10 نظامی صهیونیست را در مرزهای غزه به هلاکت رساندند که تعداد تلفات نظامیان اسرائیلی در مدت 20 روز جنگ نابرابر غزه به 86 نفر رسیده است.
این در حالی است که تعداد شهدای فلسطین به 1147 نفر و مجروحان به 6000 نفر رسیده است.
از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند آتش‌بس با رژیم صهیونیستی بدون پایان تجاوزات و لغو کامل محاصره غزه امکان‌پذیر نیست.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در مطلبی نوشت کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال راهی برای پایان دادن به عملیات نظامی است.در این مقاله که با عنوان چگونه از این وضعیت خارج شویم به چاپ رسیده، آمده است، به خاطر افزایش تعداد کشته شدگان نظامیان اسرائیلی حالتی از ترس در سربازان و شهرک‌نشینان ایجاد شده و روحیه آنان بسیار تضعیف شده است.شبکه تلویزیونی الاقصی به نقل از یدیعوت آحارونوت اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو مانند سایر مسئولان دولت اسرائیل در زمینه قدرت و توان نظامی حماس و روحیه جنگی اعضای آن و تعداد نظامیان اسرائیلی کشته شده شگفت‌زده شده است.
ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری
منابع فلسطینی از وقوع درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پس از تشییع جنازه برخی شهدای فلسطینی خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در این مراسم با گلوله جنگی یورش برد که به زخمی شدن تعدادی از آنها منجر شد. جوانان فلسطینی در این درگیری که در شهر الخلیل صورت گرفت با پرتاب کوکتل مولوتف از خود دفاع کردند.
فلسطینی‌ها در دیگر مناطق کرانه باختری نیز دست به تظاهرات ضد صهیونیستی زدند و شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند و از مردم غزه حمایت کردند.
سایر رویدادها
* داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت، آنکارا از حماس حمایت می‌کند.
* یک مقام بلندپایه پنتاگون بر حیاتی بودن آتش‌بس با حماس تأکید کرد.
* یک منبع آگاه در نوار غزه اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی اماراتی در قالب پزشک هلال احمر در غزه جاسوسی می‌کردند.
* رهبر پیشین مسیحیان غزه ضمن همدردی با مسلمانان فلسطینی از مسلمانان غزه خواست اگر اسرائیل مساجد آنها را نابود کرد در کلیساها اذان بگویند.
* محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفت‌وگو با پادشاه عربستان به ریاض سفر کرد.
* تاکنون بیش از 220 کودک در نوار غزه شهید شده‌اند.