kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
آتش‌بس موقت 12 ساعته دیروز به اجرا درآمد

تعداد شهدای غزه به 1000 نفر رسید

آتش‌بس 12 ساعته میان حماس و رژیم صهیونیستی در حالی آغاز شد که نظامیان صهیونیست در آستانه اجرای این توافق با گلوله توپ 30 نفر از جمله 18 نفر از اعضای یک خانواده فلسطینی را به شهادت رساندند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد نظامیان اسرائیلی در آستانه اجرای توافق آتش‌بس 12 ساعته 30 فلسطینی را به شهادت رساندند.
با به شهادت رسیدن این افراد بی‌گناه تعداد شهدای جنگ تحمیلی غزه از 1000 تن گذشت.
آتش‌بس از ساعت 8 روز گذشته آغاز شد و قرار شد به مناسبت فرا رسیدن عید فطر آتش‌بس هفت روزه بین طرفین برقرار شود.
این پیشنهاد از سوی وزیر خارجه آمریکا، مصر و دبیر کل سازمان ملل متحد عنوان شد.
در حالی که منابع فلسطینی از مخالفت رژیم صهیونیستی با تمدید هفت روزه آتش‌بس در غزه خبر می‌دهند یکی از رهبران حماس اعلام کرد این جنبش در حال بررسی این طرح است.
در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به‌رغم اجرای آتش‌بس در نوار غزه به عملیات خود در انهدام تونل‌ها ادامه می‌هد.
از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون 80  سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیده و صدها تن مجروح شده‌اند و بیش از 1950 موشک به سرزمین اشغالی شلیک شده است.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی تعداد سربازان اسرائیلی که توسط رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده‌اند را 37 تن اعلام کرده است.
در همین حال یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد ارتش اسرائیل با از دست دادن بهترین افسران و فرماندهان ارتش، ستون فقرات خود را از دست داده است.
گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد یک فروند جنگنده اف15 ارتش صهیونیستی را بعدازظهر روز جمعه بر فراز غزه هدف قرار داده است. به دلیل خسارات ناشی از این جنگ اعتراض‌ها در داخل اسرائیل بالا گرفته است.در این حال دست‌کم 50  افسر ذخیره رژیم صهیونیستی نیز در نامه‌ای سرگشاده به مقامات نظامی تل‌آویو مخالفت خود را با عزیمت به جبهه جنگ با مردم فلسطین اعلام کردند.
در این نامه آمده است در اسرائیل جنگ ابزاری برای سیاست  نیست بلکه جایگزین سیاست شده است.
نویسندگان این نامه پشیمانی خود را از خدمت در ارتش ابراز کردند.
از کرانه باختری نیز خبر می‌رسد که در درگیری میان تظاهرکنندگان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی 9 فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.
در این تظاهرات که عصر روز جمعه برگزار شد نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های واقعی به تظاهرکنندگان حمله کردند و تعداد زیادی را به خاک و خون کشیدند.
سایر رویدادها
* سخنگوی اتحادیه اروپا خواستار انجام تحقیقات فوری درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در غزه شد.
* شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد پهپادهای اسرائیلی به آمبولانس‌ها و مراکز درمانی در غزه حمله کرده‌اند.
* امدادگران فلسطینی همچنان در حال جست‌وجوی اجساد از زیر آوار خانه‌ها هستند.
* نظامیان صهیونیست ده‌ها منزل را در مناطق مرزی نوار غزه هدف قرار داده و ویران کردند.
* روزنامه دیلی بیست با انتشار گزارشی از حضور 5000 نظامی خارجی از جمله 1000 نظامی آمریکایی در ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.